سه شنبه 29 اسفند 1402

02 آبان 1396

جدیدترین نرم‌افزار نقشه راه اربعین ۹۶ رونمایی شد

اپلیکیشن زائر، نرم‌افزار مسیریاب زائران اربعین است که جدیدترین نقشه راه اربعین ۹۶ در آن طراحی شده است.


به گزارش کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی، رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین عصر روز دوشنبه، یکم مهرماه در نشست خبری رونمایی از اپلیکیشن زائر که در ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، با بیان اینکه تهیه این اپلیکیشن و نرم‌افزار یک اقدام بسیار خوب و ارزشمند است، اظهار کرد: کارشناسان و متخصصان امر همواره در این راستا توانسته‌اند بهترین خدمات را به زائران عتبات عالیات ارائه بدهند و این کار قابل تحسین است؛ چرا که حجم زیادی از زائران  نیازمند نرم‌افزاری هستند که در طول مسیر از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: اینکه ما برای سفرهای زیارتی از نرم‌افزارهای روز استفاده کنیم اقدامی بسیار کارآمد و مفید است؛ چرا که مردم اگر راه درست سفر را بدانند از این طریق سفر خود را مدیریت می‌کنند. سال‌های گذشته از سوی مراجع عظام تقلید و رسانه‌ها برای مردم روشن شد که روز خاصی متعلق به اربعین نیست و همین امر سبب شد که ورود و خروج زائران راحت‌تر از سال‌های قبل صورت بگیرد.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین اظهار کرد: ما باید از ظرفیت‌های علمی و فناوری بخش خصوصی بهره ببریم؛ چرا که این امر هم برای خودشان سبب خیر و برکت است و هم مردم راحت‌تر می‌توانند مسیر رفت و آمد خود را تشخیص دهند و از زحمات زیادی که کارشناسان فضای مجازی در این عرصه کشیده‌اند باید تقدیر و تشکر کرد.

احمدی یادآور شد: ما از طریق استفاده از وسایل مدرن و افزایش ظرفیت مراکز علمی می‌توانیم خدمات خوبی به مردم ارائه دهیم. شعار امسال «احب الله من احب الحسینا» است و امیدواریم هر روز بتوانیم جاذبه زیارت اباعبدالله(ع) را برای مردم سراسر جهان نیز بیشتر گسترش دهیم.

در ادامه، اسماعیلی مدیرعامل «شرکت تار»، گفت: این اپلیکیشن مخصوص اربعین نیست، بلکه تمام زائران می‌توانند از آن بهره ببرند از جمله زائران بیت‌الله الحرام، حرم امام رضا (ع) و  زوار ائمه(ع) دیگر.

وی اظهار کرد: امکانات بسیار خوبی برای زائران در این اپلیکیشن طراحی شده است؛ از جمله زیرساخت‌های تردد، سرویس‌های بهداشتی، مکان‌هایی که وای‌فای در آن وجود دارد و ... مورد توجه بوده است تا زائران بتوانند راحت‌تر هر آنچه که می‌خواهند در اختیار داشته باشند.

همچنین سیدمحمدمهدی کاظمی، مدیرعامل شرکت آرتال هوشمند با بیان اینکه این نرم‌افزار جدیدترین نقشه اربعین برای سال ۹۶ است که ما درصدد هستیم این نرم‌افزار را در راه‌آهن، فرودگاه و راه‌های زمینی در اختیار زائران قرار دهیم، عنوان کرد: مسیر نجف تا کربلا با جزئیات کامل در این نرم‌افزار قرار دارد و ما درصدد هستیم که این نقشه را بر روی کاغذ با دعای زیارت اربعین که مورد تایید کمیته است در اختیار زائران قرار دهیم.

وی یادآور شد: لوکیشن‌ها و مکان‌های مختلف با دسته‌بندی در این اپلیکیشن قرار دارند و زائران می‌توانند از طریق سایت www.zaerapp.ir  و یا با ارسال عدد 5 به شماره ۴۰۰۰۲۱ این نرم‌افزار را دریافت کنند. همچنین یک روز در میان نیز قرعه‌کشی را برای استفاده کنندگان از این نرم‌افزار در نظر گرفته‌ایم.