سه شنبه 29 اسفند 1402

15 مهر 1396

سخت‌تر شدن شرایط برای زائران اربعین توسط دولت عراق

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای ایام اربعین حسینی گفت: نکته قابل توجه این است که شرایط برای اربعین امسال از سوی کشور عراق بسیار سخت‌گیرانه تر از قبل است.


سردار محسن فتحی‌زاده  با اشاره به آمادگی پلیس برای مراسم اربعین حسینی و راه‌پیمایی زائران در این ایام اظهار کرد: پس از اتمام مراسم اربعین سال گذشته، نیروی انتظامی ماموریت‌های خود در خصوص اربعین را خاتمه نداد و برای تسهیل در تردد و عبور و مرور زائران در اربعین 96 برنامه‌ریزی کرد و پیگیری‌های خود را ادامه داده است.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا اضافه کرد: یکی از اقدامات انجام شده در این بخش پیگیری از دستگاه‌های مسئول برای آماده سازی زیرساخت‌های لازم است که به لطف خدا پیشرفت‌هایی داشته‌ایم و دستگاه‌های مسئول قول داده‌اند تا فرارسیدن ماه صفر، این زیرساخت‌ها آماده شود.

وی با تاکید بر آمادگی پلیس برای ایام اربعین حسینی گفت: نیروی انتظامی برای اربعین امسال توان بیشتری نسبت به سال گذشته در نظر گرفته است و با توجه به اینکه در صورت هماهنگی و موافقت طرف عراقی، مرز خسروی نیز برای زائران حسینی در ایام اربعین باز خواهد شد، پلیس آمادگی لازم را خواهد داشت.

فتحی زاده در پایان خاطرنشان کرد: نکته قابل توجه این است که شرایط برای اربعین امسال از سوی کشور عراق بسیار سخت‌گیرانه تر از قبل است و لازم است زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین را دارند حتماً پیش از سفر خود، نسبت به اخذ گذرنامه و ویزا معتبر اقدام کنند.