جمعه 10 فروردین 1403

15 فروردین 1400

مراسم بزرگداشت شیخ الزین

تجمع علمای مسلمان لبنان مراسم بزرگداشت شیخ احمد الزین رئیس فقید این تجمع را با حضور علما و شخصیت های مختلف در لبنان برگزار کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین ، تجمع علمای مسلمان لبنان مراسم بزرگداشت شیخ احمد الزین رئیس فقید این تجمع را با حضور علما و شخصیت های سیاسی ،امنیتی، اجتماعی و سفیران و نمایندگان احزاب، برگزار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم گفت: شیخ احمدالزین از مردانی بود که در برابر تلاش هایی که برای فروپاشی هویت انسانی و ملّی و ضربه زدن به مبانی ادیان آسمانی انجام می گرفت، موضع گیری ثابت و محکمی داشت.

وی اشاره کرد: امروز جهان اسلام نیازمند تلاش برای بستن راه نفوذ به روی دشمنان و ناکام گذاشتن طرح های آنها در تفرقه افکنی است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب تصریح کرد: امروز شاهد اجرای پروژه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل برای احیای معامله قرن هستیم، لذا باید موضع یکپارچه و مناسب اتخاذ شود.

 

شیخ حسان عبدالله: شیخ الزین معتقد بود وحدت اسلامی تنها از طریق رهبری واحد تحقق می یابد

شیخ حسان عبدالله رئیس هیئت مدیره تجمع علمای مسلمان نیز با اشاره به اینکه شیخ الزین به مفاهیم اصیل و احکام شرعی اسلام محمدی اصیل دعوت می کرد، افزود: آن مرحوم در جهت دعوت به وحدت اسلامی تلاش می کرد و دلیل موفقیت استعمار در سوء استفاده از امت اسلامی را دوری از اسلام می دانست.

وی ادامه داد: شیخ الزین معتقد بود که وحدت اسلامی تنها از طریق رهبری واحد تحقق می یابد و هنگامی که انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی برپا شد، وی گمشده اش را پیدا کرد و به هدفش رسید و با امام بیعت کرد و در مناسبت های مختلف گفت:" من شیخ الزین حنفی چهل سال است که حنفی مذهب هستم و می گویم تنها راه رهایی امت پیروی از رهبری امام خمینی و بعد از آن امام خامنه ای است و من بیعتم را با ایشان اعلام می کنم".

عضو ارشد تجمع علمای مسلمان تصریح کرد: شیخ الزین مسئله فلسطین را با تمام وجود احساس کرد و تمامی زندگی خود را وقف جهاد در این راه نمود و حامی قدرتمند مقاومت فلسطین بود.

 

شیخ حمود: تمامی مراکز دینی باید موضع گیری همسو داشته باشند

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در این مراسم گفت: من به نیابت از شیخ الزین می گویم، باید از الازهر تا دانشگاه ام القری در مکه مکرمه تا دانشگاه اسلامی در مدینه تا دانشگاه الزیتونه تا شهر لکنهو در هند و هر بلاد اسلامی، یکپارچه سخن بگویند و توصیه ها، موضع گیری ها و ارشادات همسو باشد.

 

رئیس شورای علمای فلسطین: شیخ الزین در طول زندگی اش در کنار فلسطین بود

شیخ حسین قاسم رئیس شورای علمای فلسطین در این مراسم اشاره کرد: هنگامی که شیخ احمد الزین از الازهر فارغ التحصیل شد و به لبنان برگشت، از سوی اداره اوقاف صیدا به خطبه خوانی در مسجد عین الحلوه مأمور شد و در آنجا با سختی ها، رنج ها، محرومیت ها و مشکلات آوارگان فلسطینی زندگی کرد.

وی افزود: به همین دلیل زمانی که انقلاب فلسطین آغاز شد، شیخ الزین از اولین کسانی بود که از این انقلاب دفاع و یاری کرد و در طول زندگی اش در کنار فلسطین بود و در کنار علم، جهاد کرد.