پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

11 دی 1399

هر وقت اسم قاسم سلیمانی را می‌آورم اشک از چشمانم سرازیر می‌شود

نویسنده و پژوهشگر اندونزیایی گفت: هر وقت اسم قاسم سلیمانی را می‌آورم اشک از چشمانم سرازیر می‌شود؛ چون من یکی از حامیان و طرفداران واقعی او بودم.


به گزارش پایگاه خبری الاربعین، خانم حکیمه راچمن، نویسنده و پژوهشگر اندونزیایی در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، ابراز داشت: هر وقت اسم قاسم سلیمانی را می‌آورم اشک از چشمانم سرازیر می‌شود؛ چون من یکی از حامیان و طرفداران واقعی او بودم و می‌دانم که چه رشادت‌هایی را در سوریه به خرج داد؛ از دست دادن چنین فرد مهمی در سپاه پاسداران و سپاه قدس خیلی سخت است؛ به حتم انتقام سختی در پیش خواهد بود.

وی تصریح کرد: شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس افرادی بسیار تأثیرگذار در سپاه پاسداران بودند که ما بسیار سپاسگزار هستیم از رشادت‌هایی که آن‌ها در راه پاسداری از آرمان‌ها و حمایت از مردم ستمدیده در عراق و مردم مظلوم یمن در قبال ظلم‌های آل سعود کردند.

نویسنده و پژوهشگر اندونزیایی ادامه داد: یک هفته بعد از آن اتفاق ایران، موشک‌هایی به پایگاه آمریکا برای انتقام و پاسداری از خون مقدس قاسم سلیمانی فرستاده شد؛ آن‌ها نمی‌توانستند از اقدامات شهید قاسم سلیمانی جلوگیری کنند و او را به شهادت رساندند. البته ما منتظر هستیم که بتوانیم زمانی انتقام بسیار بسیار بزرگتری را بگیریم.

وی ابراز داشت: شهید سلیمانی مورد ستایش تمام مسلمانان جهان است، چون او در برابر تکفیری‌ها و داعش ایستاد و حتی مورد ستایش بسیاری از مسیحیان در کشور سوریه است و خیلی از افراد مورد حمایت او بودند و احساس حمایت و پشتیبانی از قاسم سلیمانی می‌کردند.

خانم راچمن این شهادت را دارای تأثیر بزرگی بر کشورهای اسلامی توصیف کرد و گفت: بزرگترین فرقه‌های اهل سنت این تأثیر را دیده‌اند که این اتفاق افتاده است و در بسیاری از گروه‌ها در کشور عربستان سعودی این تأثیر گسترده را دیده‌ایم و به حتم خداوند مقدماتی را برای مسلمانان فراهم خواهد کرد تا تلاش کنیم که خالصانه و با اتحاد در مسیر او گام برداریم.

وی به تشییع با شکوه پیکر شهید سلیمانی در عراق و ایران اشاره کرد و گفت: حتی الجزیره و بسیاری از رسانه‌ها این جریان را پوشش دادند؛ افرادی که روشن بودند و می‌دانستند او فرد پاک و آزاده‌ای بوده است که در این مسیر کشته شده است، این پوشش خبری را انجام دادند؛ همچنین دولت اندونزی هم شهادت این سردار را محکوم کرد و آن را ناعادلانه و دور از انسانیت و خصمانه اعلام کرد.

نویسنده و پژوهشگر اندونزیایی ادامه داد: این موضوع در بین بسیاری از عراقی‌ها دردآور بود که چنین فردی که در برابر این سختی‌ها ایستاده است به شهادت برسد.