پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

12 آبان 1399

همدلی و اتحاد مسلمانان مانع توطئه های بعدی دشمنان و توهین به مقدسات اسلامی می شود

آخوند میرابی وحدت و همدلی را از دستورات قرآن و آرزوهای پیامبر گرامی اسلام(ص) عنوان کرد و گفت: همدلی و اتحاد مسلمانان مانع توطئه های بعدی دشمنان و توهین به مقدسات اسلامی می‌شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، شیخ «عبدالجبار آخوند میرابی» در نشست مجازی «همگرایی امت اسلامی» که  از سوی مؤسسه فرهنگی رواق تاریخ و اندیشه معاصر قم برگزار شد، با اشاره به آیه «النبی اولی بالمؤمنین من انفسهم»، اظهار داشت: قبل از هرچیز حلول ماه مبارک ربیع الاول و ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و ولادت فرزند و سلاله پاکشان امام صادق(ع) و هفته وحدت را تبریک می گوییم.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: خداوند می‌فرماید: پیامبر برای مؤمنان از جان و مال و همه چیزشان مهمتر و زنان پیامبر ام المؤمنین هستند، پیامبری که با برچیدن بساط بت برسی، خود پرستی، کفر و نفا و به ارمغان آوردن حریت و آزادی همه مسلمانان را با هم برادر نمودند که در تاریخ به عنوان یکی از کارهای با ارزش ایشان ثبت شده است.

وی با بیان این که به صراحت آیات قرآن کریم، همه مؤمنان با هم برادر هستند، گفت: این دستور خداوند در قرآن است و عالی ترین علامت برادری برچیدن کینه توزی و کدورت است همچنانکه پیامبر همه کینه ها را برچید؛ امروز نیز برادری مسلمانان می‌تواند بدی ها را از بین برده و این مسأله را اثبات کند که عالی ترین راه وحدت، ترویج فرهنگ عملی اتحاد و احترام به مقدسات یکدیگر است.

شیخ عبدالجبار در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: خداوند به مقوله مهم و با ارزش و تأثیر گذار وحدت با آیه «فاعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا» اشاره کرده است و این برادری عملی از خواسته های مهم و آرزوهای عالی پیامبر است که فرمودند: «به هم دیگر نزدیک شوید که در این صورت آشنایی و بصیرت نسبت به هم پیدا می کنید و بعد از آن با هم مأنوس می شوید و بعد از انس و الفت، با هم محبت نموده و منسجم می شوید».

وی یادآور شد: توصیف پیامبر در چنین برنامه هایی نمی گنجد و تنها در جملاتی کوتاه در ایام ماه ربیع الاول به ویژه هفته برادری و همدلی می خواهیم انجام وظیفه کرده و کمی شخصیت متعالی ایشان را توصیف می کنیم تا فرزندان و دلبندان و آینده سازان بتوانند از این فضائل بهره بگیرند.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن تصریح کرد: اتحادی که خدا دستور داده است، عامل سعادت و رمز پیروزی در صدر اسلام بر کفار و منافقین بود، همچناکه اصحاب و صحابه آن حضرت نیز بعضا به این مسأله اشاره کرده اند که جمع شدن جوانان حول محور پیامبر، باعث پیروزی جمعیت اندک مسلمانان بر جمعیت چند ده هزار نفره کفار شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: پیامبر در صدر اسلام در خفقان در گوش جوانان گفت: «ای جوانان! شما نباید برده باشید و نباید دخترانتان زنده گور شوند و بی سواد و آلت دست نباشید» آنها نیز پیامبر را درک کردند و خود را در خدمت ایشان قرار دادند و همین انسجام و اتحاد سبب شد که دین اسلام جهانی شود.

میرابی عنوان کرد: هم خدا از کار پیامبر راضی بود و هم الگویی برای همه دنیا شد، بنابراین امروز عالی ترین کار، حمایت از پیامبر و دین مبین اسلام و احکام قرآنی است؛ تحریم و تبعید و تضعیف و توهین های زیادی نسبت به ایشان صورت گرفت تا اسلام را نابود کنند، ولی حضرت رسول(ص) مقاومت کردند، پس اسلام به آسانی به دست ما نرسیده از این رو باید کاری کنیم که ایشان از ما راضی باشد.

وی با اشاره به خطر اسرائیل برای جوامع اسلامی خاطرنشان ساخت: پیامبر گرامی اسلام(ص) آن روز فرمودند: «خطری که شما را تهدید می‌کند یهودی ها و نصرانی ها هستند»، همچنانکه خداوند در قرآن فرمودند: «یهود و نصارا از شما راضی نمی شوند تا به دین آنها گرایش پیدا کنید». امروز هم بعد از 1442 سال بزرگترین دشمن ما، اسرائیل کودک کش است که می بینید چه بلاهایی این رژیم و حامیان این ها که مدعی حقوق بشر هستند بر سر مسلمانان آورده اند.

این عالم اهل سنت بیان داشت: آنها به بهانه آزادی بیان از طریق نشریه ها به پیامبر توهین می‌کنند و رئیس جمهور بی خرد فرانسه نیز این کارها را مهر تأیید می زند، بنابراین بیاییم در این عصر، زمان و سخن پیامبر را درک کنیم و با اتحاد و همدلی خودمان از دین مبین اسلام حمایت کنیم چون اگر مسلمانان متحد باشند و انزجار و تنفر خودشان را بر علیه توهین کنندگان آشکار کنند می توانیم جلوی همه توطئه گران را گرفته و روح پیامبر را شاد کنیم.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن افزود: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دشمن شناسان آگاهی بوده و هستند، ما نیز باید با تبعیت از آنها ضمن ترویج فرهنگ دین مبین اسلام، دشمن را شناخته و بر علیه آن قیام کرده و به اتحاد عملی دست پیدا کنیم.