جمعه 10 فروردین 1403

14 مهر 1399

چهارمین جلسه ستاد اربعین استان گیلان برگزار شد

روز یکشنبه مورخ 99/07/13 چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی که با ارتباط تصویری فرمانداران در سالن جلسات استانداری گیلان برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین ، دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان  در چهارمین جلسه ستاد اربعین حسینی که با ارتباط تصویری فرمانداران برگزار شد، با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی اظهار داشت: قیام عاشورا و نهضت حسینی ، مکتبی انسان ساز و آگاهی بخش است که با گذشت قرن‌ها از آن حادثه غمبار، حرکت تعالی بخش سیدالشهدا (ع) همچنان در گوش تاریخ می‌پیچد و انسان‌های آزاده در سراسر دنیا را به سوی پیام توحیدی، عدالت مدارانه و حق طلبانه فرامی خواند.

دکتر زارع به سخنان‌ رهبر معظم انقلاب درخصوص اربعین حسینی طی مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایشان راهپیمایی اربعین را متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا عنوان و تأکید کردند که همه باید تابع و تسلیم باشند.

استاندار گیلان اظهار داشت: در جلسات ستاد ملی مدیریت کرونا در مورد مراسم اربعین بحث و تبادل نظر شده و با در نظر داشتن اعلام صریح وزارت بهداشت عراق مبنی بر آنکه هیچ زائر خارجی در مراسم اربعین امسال را نمی پذیرند، در ایام اربعین سال‌جاری پیاده روی و اعزام زائر نخواهیم داشت.

وی حفظ سلامت مردم در برگزاری آیین های اربعین را مورد تاکید قرار داد و گفت: شهرداری ها فضاآرایی محیطی و آرایش مناسب معابر اصلی و میادین متناسب با اربعین حسینی را مورد توجه قرار دهند.

دکتر زارع اجرای مراسم اربعین در فضای باز ، با رعایت فاصله مناسب و توجه به اصول بهداشتی در جریان برگزاری آیین های مذهبی ویژه این ایام را ضروری خواند و ضمن تاکید به فرمانداران جهت مدیریت برگزاری آیین ها در صورت شرایط جوی نامناسب ، با جمعیتی کمتر و فاصله گذاری اجتماعی ، برگزاری مراسم زیارت اربعین در اداره ها و نهادهای عمومی استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی را نیز امری مهم و قابل توجه دانست.

در پایان این جلسه مقرر شد:

-با ارسال بخشنامه ای در کلیه ادارات و سازمان ها، تبلیغات محیطی با موضوع اربعین صورت گرفته، مراسم قرائت زیارت اربعین، در روز 19صفر اجرا شود.

-صدا و سیمای مرکز گیلان ضمن پخش زنده زیارت اربعین  و برنامه ها با موضوع اربعین، و برنامه کارشناسی در خصوص شرایط اربعین امسال با حضور کارشناسان فرهنگی و بهداشتی (نحوه اجرا با پروتکل بهداشتی) تهیه و پخش نماید.

-پخش قرائت زیارت اربعین در میدان اصلی شهر رشت (شهدای ذهاب) و در پارک ها و مناطق گردشگری استان.

-قرائت زیارت اربعین در بیش از 480 بقاع متبرکه و مساجد استان گیلان .