جمعه 31 فروردین 1403

08 مهر 1399

طرح ایستگاه های قرآنی در کربلای معلی ویژه زائرین عراقی

آستان مقدس امام حسین(ع) طرح ایستگاه های قرآنی در مراسم اربعین را با نظارت حوزه علمیه راه اندازی کرد.


طرح ایستگاه های قرآنی در کربلای معلی ویژه زائرین عراقی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، به نقل از شبستان، کادر دارالقرآن کریم در آستان مقدس امام حسین(ع) با نظارت طرح تبلیغی حوزه عملیه، طرح ایستگاه های قرآنی در مراسم اربعین را در امتداد جاده منتهی به کربلا راه اندازی کرد.

«حسن المنصوری» مدیر دارالقرآن کریم گفت: با آغاز حرکت زایران به سمت حرم سید الشهداء، دارالقرآن کریم طرح ایستگاه های قرآنی در مراسم اربعین را راه اندازی کرد. این طرح یکی از مهمترین و یکی از پرمخاطب ترین فعالیت های قرآنی به شمار می آید.

المنصوری افزود: این ایستگاه ها برای چهارمین سال متوالی است که در جاده منتهی به کربلا  مستقر می شوند. این نقطه دورترین نقطه شروع راهپیمایی اربعین در جنوب و شمال به سمت کربلا است.

وی ادامه داد: این ایستگاه ها در مسیر راهپیمایی اربعین و ورودی های کربلا و پایگاه های نزدیک حرم حسینی قرار دارند. این ایستگاه ها آموزش تلاوت صحیح سوره فاتحه و سوره های کوچک قرآن به زایران را برعهده دارد.

از سوی دیگر، استاد«علی عبود» مسئول مرکز آموزش قرآن گفت: در نتیجه شرایط بهداشتی کنونی و شیوع ویروس کرونا، ایستگاه های قرآنی امسال براساس دستورالعمل های بهداشتی و توصیه های مرجعیت عالیقدر دینی برپا شده اند تا سلامت زایران تضمین شود.

عبود افزود: ارایه خدمات قرآنی با استفاده از برخی از رسانه های اینترنتی و پخش برنامه های آموزشی از طریق تلویزیون در شهرک های زایران ادامه دارد.

دارالقرآن کریم در آستان حسینی از 10 سال پیش تاکنون در آموزش زایران و برپایی محافل قرآنی فعالیت می کند.