جمعه 10 فروردین 1403

07 مهر 1399

اولین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان یزد با مدیر کل صدا وسیمای یزد برگزارشد.

به منظور هماهنگی پیرامون فعالیت های فرهنگی آموزشی اربعین و استفاده از ظرفیت رسانه ملی، جلسه ای در روز شنبه 29 / 6 / 99 با مدیر کل صدا وسیمای مرکز یزد برگزار گردید.


اولین جلسه کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان یزد با مدیر کل صدا وسیمای یزد برگزارشد.

به منظور هماهنگی پیرامون فعالیت های فرهنگی آموزشی و استفاده از ظرفیت رسانه ملی، جلسه ای در روز شنبه 29 / 6 / 99  با مدیر کل صدا وسیمای مرکز یزد برگزار گردید.

در این جلسه که مدیر کل صدا وسیما، مدیر حج و زیارت استان، کاشناس اعزام دفتر بعثه و مسئول روابط عمومی صدا وسیما حضور داشتند، ابتدا حجت الاسلام حبیبیان، ضمن بیان اهمیت اربعین و تشریح وضعیت جاری در رابطه با ممنوعیت اعزام زائرین به عتبات، به لزوم اطلاع رسانی کامل و جامع توسط صدا و سیما اشاره کرد و تاکید نمود، صدا وسیما می تواند با تهیه و پخش برنامه های متنوع، این خلاء پیش آمده را تا حدودی پر کند و باعث تسکین و آرامش روحی مشتاقان زیارت اربعین گردد.

در ادامه مدیر حج و زیارت استان و مدیر کل صدا و سیما نکاتی را در این زمینه مطرح نموده و بر لزوم فعالیت مستمر در حوزه اطلاع رسانی و ایجاد فضای معنوی در جامعه تاکید نمودند.

در پایان جلسه مقرر گردید که صدا وسیما امور ذیل را انجام دهد:

1. درطول ایام منتهی به اربعین،  با دعوت از کارشناسان حوزوی و دانشگاهی، به تبیین اهمیت و فلسفه اربعین اقدام نماید به نحوی که سطح آگاهی مردم در این زمینه ارتقاء یابد و در عین حال تحریک کننده برای حرکت به سمت مرزها و زیارت حضوری نباشد.(معرفی کارشناسان متخصص بر عهده کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان است.)

2. برنامه هر خانه یک حسینیه را با جدیت پیگیری نماید.

3. با دعوت از شعرای آیینی و ذاکرین اهل بیت علیهم السلام، فضای استان را مملو از معنویت اربعین نمایند.

4. در شب و روز اربعین، به صورت خاص، برنامه های متناسب این روز را پخش نماید.

5. در روز اربعین زیارت اربعین، با صدای دلشنین و معنوی ذاکرین اهل بیت علیهم السلام پخش گردد.

6. با توجه به همزمانی هفته کودک با ایام اربعین، برنامه متناسبی با عنوان کودکان و اربعین، تهیه و پخش گردد.