جمعه 31 فروردین 1403

20 شهریور 1399

انقلاب و نظام اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی و سیاسی و دفاعی و… هرچه دارد از اباعبدالله و قیام اوست

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین گیلان، انقلاب اسلامی را یکی از سفیران نهضت حسینی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی و سیاسی و دفاعی و… هرچه دارد از اباعبدالله و قیام اوست.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام والمسلمین محمد فروتن، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربیعن استان گیلان، ۱۸ شهریورماه در نشست هم اندیشی بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و اربعین حسینی، انقلاب اسلامی ایران را به تاسی از نهضت عاشورا دانست و اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) زمینه شکل گیری ایام الله ملت ایران همچون ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور و ۱۳ آبان است و انقلاب اسلامی ما را رقم زد.

وی با بیان اینکه دولت عراق امسال پذیرای زوار خارجی مراسم پیاده روی اربعین نیست، افزود: طی شش ماه گذشته از شیوع کرونا، صنعت گردشگری بین المللی در دنیا تعطیل شده و شرکت های هواپیمایی ضررهای زیادی را متحمل شده اند، اما نهضت عاشورا در شرق و غرب عالم خودش را نشان داد و دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) به میدان آمدند و بزرگترین اجتماع مردمی را در این ایام برگزار کردند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربیعن استان گیلان ، با اشاره به سیل خروشان محبان اهل بیت(ع) در بین الحرمین، خاطرنشان کرد: بعد از شیوع کرونا هیچ اجتماعی مانند کربلا در دنیا موج ایجاد نکرده که نشان دهنده عظمت و قدرت قیام امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام فروتن، با بیان اینکه مردم ایران امسال نمی توانند اربعین در کربلا باشند، اضافه کرد: راهپیمایی بزرگ اربعین یک مانور بین المللی است و دشمنان اسلام از این پیاده روی می ترسند و لذا تلاش می کنند به هر بهانه ای مانع از جلوه گری اربعین شوند. کمیته فرهنگی ستاد اربعین نیز وظیفه دارد تغذیه محتوایی برنامه های جایگزین جهت بزرگداشت قیام امام حسین(ع) و اربعین را تدارک ببیند.

 

وی اربعین را عامل معرفی نهضت عاشورا به دنیا دانست و گفت: اربعین نهضت امام حسین(ع) را احیا کرد و پیام های عاشورا را زنده نگه داشت. اربعین ایام الله انقلاب نیز نقش اثرگذاری در تداوم نهضت اسلامی مردم ایران داشته و اگر این اربعین ها نبودند، شاید چراغ نهضت امام خمینی(ره) خاموش می شد و یا دیر به نتیجه می رسید.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربیعن استان گیلان ، انقلاب اسلامی را یکی از سفیران نهضت حسینی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب و نظام اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی و سیاسی و دفاعی و… هرچه دارد از اباعبدالله و قیام اوست و امروز باید از ظرفیت فضای مجازی برای رساندن پیام عاشورا استفاده کنیم. در این راستا استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بسیار کارگشاست.

حجت الاسلام فروتن، با بیان اینکه باید بین دانش آموزان و دانشجویان با قیام امام حسین(ع) و نهضت انقلاب ارتباط برقرار کنیم، گفت: اربعین امام حسین(ع) باشکوه تر و پرشورتر از عاشورای حسینی برگزار شود. شبکه شاد نیز فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با دانش آموزان جهت تبیین پیام های عاشوراست.

وی خواستار تشکیل کارگروه ائمه جمعه و جماعات و معلمان انقلابی جهت بزرگداشت ایام الله انقلاب شد و بیان کرد: می توانیم اجتماع اربعین را با رعایت شیوه نامه های ستاد کرونا برگزار کنیم و خوشبختانه مردم مومن و متدین بیشتر از سایر افراد پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و در ایام تاسوعا و عاشورا شاهد شور و شعور حسینی بودیم.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربیعن استان گیلان ، ایام الله انقلاب را متصل به قیام سیدالشهداء(ص) دانست و اضافه کرد: مراسم و مناسبت های ملی و مذهبی ما همسو با نهضت امام حسین(عاست و می توانیم با الگوگیری از اجتماع عاشوراییان، اربعین و ۱۳ آبان را به صورت محدود برگزار کنیم، زیرا یوم الله ۱۳ آبان از روزهای مهم انقلاب و یادآور شکست هیمه ظلم و استکبار است و لانه جاسوسی آمریکا را در شرایطی تسخیر کردیم که در دنیا کسی جرات چنین کاری را نداشت.