شنبه 1 اردیبهشت 1403

18 تیر 1399

فراخوان بین‌المللی «عرفان و حماسه حسینی» به 5 زبان منتشر شد

قائم‌مقام دبیرکل بنیاد بین‌المللی اربعین از انتشار فراخوان همایش بین‌المللی «عرفان و حماسه حسینی» به 5 زبان دنیا، به عنوان نخستین فعالیت جدی این بنیاد خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، حجت‌الاسلام حمید احمدی قائم‌مقام دبیرکل بنیاد بین‌المللی اربعین با اعلام این خبر گفت: بنیاد بین‌المللی اربعین نخستین فعالیت جدی خود را با انتشار فراخوان همایش بین‌المللی «عرفان و حماسه حسینی» آغاز کرده است.

وی افزود: «حقیقت دعا در مکتب حسینی، مبانی معرفتی دعای عرفه، نیایش و سلوک عرفانی در مکتب حسینی، سروش نیایش و خروش حماسه در عاشورا، خداشناسی و خودشناسی در دعای عرفه، سبک‌شناسی و زیبایی‌شناسی دعای عرفه، عشق و ایثار در عرفان و حماسه حسینی، عرفان در عرفه حسینی و بازنمایی آن در اربعین معاصر، واکاوی عارفان و حماسه در عاشورا و اربعین و عرفان عرفه در نغمه‌های شاعران» موضوعات این فراخوان بین‌المللی است.

قائم‌مقام دبیرکل بنیاد بین‌المللی اربعین اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان می‌توانند تا اول مردادماه چکیده مقالات خود را با درج مشخصات کامل به صندوق پستی arbaeenalhussain@gmail.com ارسال کنند.

وی یادآور شد: این فراخوان به 5 زبان فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، اردو و اسپانیولی منتشر شده است. سهیل اسعد بخش اسپانیولی، استاد موگا بخش انگلیسی، سیدمبین رضوی بخش اردو و استاد آکیول بخش ترکی این فراخوان را برعهده دارند.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: قرار است چهارشنبه 8 مرداد سال جاری مصادف با 8 ذی‌الحجه اختتامیه این فراخوان در قالب همایش مجازی از ساعت 17 تا 20 برگزار شود که علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را به صورت پخش زنده در نشانی‌های درج شده در پوسترهای زیر مشاهده کنند.

بنیاد بین‌المللی اربعین 21 خرداد امسال در شهر مقدس قم با مشارکت نیروهای فرهنگی و اجتماعی در کشورهای مختلف و با حضور فعالان فرهنگی و پژوهشی جهان راه‌اندازی شد.

این بنیاد غیردولتی است و در آن فعالانی از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، هندوستان، بنگلادش، تایلند، انگلستان، کانادا و ایران به ارائه ایده‌های مختلف برای معرفی پیام حماسه راهپیمایی اربعین به جهانیان تلاش می‌کنند.

«معرفی و تبیین نهضت الهی امام حسین (ع) و حرکت بزرگ فرهنگی اربعین به جهانیان، جریان‌سازی فرهنگی، علمی و اجتماعی بر اساس آموزه‌های نهضت حسینی (ع)، معرفی الگوهای متعالی انسانی با عنایت به شخصیت‌های ممتاز و متعالی نهضت امام حسین (ع)، تعمیق و ترویج و گسترش فرهنگ اربعین حسینی و جهانی‌سازی این حرکت بزرگ فرهنگی، ایجاد بستری مناسب برای ارتباطات و تعاملات فرهنگی و اجتماعی بین نخبگان و فرهیختگان فرهنگی، علمی و اجتماعی، هنری و رسانه‌ای در جهان حول حرکت بزرگ اربعین و نهضت حسینی (ع)، ترویج و تعمیق گفتمان ضد ظلم و ضد استکباری و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان در جهان بر اساس آموزه‌های نهضت الهی امام حسین (ع) و صیانت و حفاظت از دستاوردهای ارزشمند نهضت حسینی و مواجهه با آسیب ها، انحرافات و خرافات و پاسخ به شبهات در حوزه اربعین» از جمله اهداف تعریف شده برای این بنیاد است.