جمعه 10 فروردین 1403

31 اردیبهشت 1399

راه نابودی اسرائیل و رژیم های غاصب، تشکیل به امت واحده اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با بیان این که راه نابودی اسرائیل و رژیم های غاصب، تشکیل به امت واحده اسلامی است، گفت: شکل گیری این امت، نیازمند معماری جدید است.


به گزارش پایگاه خبری پیام اربعین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری عصر سه شنبه در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که فلسطین مسأله مشترک امت اسلامی است، اظهار داشت: روز قدس روزی است که تمام مسلمان جهان در آن اتحاد پیدا کرده و تمام جوامع اسلامی باید در مقابل ظلم های رژیم ستمگر قدس بایستند.
رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: بسیاری از اندیشمندان از طریق فضای مجازی عقاید خود را بیان می‌ کنند و این روز، روزی است در تضاد با اسرائیل ونیروهای ساکن سرزمین های اشغالی که مردم فلسطین را از حقوق اولیه خود محروم کرده اند.
وی یادآور شد: این رژیم ساختار اصلی دموکراسی را زیر پاگذاشته است و هیچگونه از معاهدات و قوانین بین المللی را قبول ندارد، رژیم صهیونیستی مثل ویروس کرونا است که جهان را نابود می‌ کند و در روز قدس دنیای اسلام باید در مقابل این رژیم بایستند و این اتحاد با یک معماری جدید، قابل شکل گرفتن است.
حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با تأکید بر این که در این مسیر امت اسلام باید به یک امت واحده تبدیل شود، گفت: برای این کار باید ایدئولوژی اسلامی را مطرح کنیم، بیش از چهار دهه است که در کشور ایران، انقلاب اسلامی صورت گرفته و گام هایی برداشته شده است ولی اگر می‌ خواهیم به جامعه اسلامی متحد برسیم باید ایده هایی که در ذهن داریم را به مشارکت بگذاریم تا بتوانیم به پیروزی در آینده نزدیک برسیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: این معماری و ساختار جدید کمک می‌ کند که با هم اتحاد داشته باشیم و این همان چیزی است که امام راحل در اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی به ما گفت. 
رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان کرد: هرکسی باید در این امت اسلامی واحد از ایده های امام راحل تبعیت کنند، تفرقه ها را کنار بگذاریم و همه گروه ها و اقلیت ها باید در کنار هم حرکت کنند و در بخش سوم لازم می‌ دانم که بگویم باید با هرگونه اقدامی که به عنوان جرم و جنایت در مقابل هر انسانی صورت می‌ گیرد، مقابله کنیم.