جمعه 10 فروردین 1403

22 اردیبهشت 1399

اولین هم اندیشی «رمضان طلیعه نهضت حسینی» به صورت مجازی برگزار شد

اولین هم اندیشی مجازی «رمضان طلیعه نهضت امام حسین (ع)» با سخنرانی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و چندتن از علمای ایرانی و عراقی به صورت مجازی برگزار شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، نشست مجازی با عنوان «رمضان طلیعه نهضت امام حسین (ع)» عصر یکشنبه 21 اردیبهشت‌ماه باهدف بررسی ابعاد نهضت امام حسین (ع) و به‌منظور تولید محتوای مناسب برای آشنایی مخاطبان با این حرکت بزرگ الهی، برگزار شد.
براساس این گزارش، هم اندیشی اساتید از مشهد مقدس، تهران، نجف اشرف و قم با موضوع رمضان طلیعه نهضت حسینی به اهتمام دبیرخانه همایش ها و هم اندیشی های ستاد فرهنگی اربعین حسینی به صور ت مجازی برگزار شد.
در این هم اندیشی موضوعاتی همانند دلایل هجرت امام حسین از مدینه به مکه؛ اقدامات امام حسین علیه السلام در مکه مکرمه، واکنش حکومت اموی به کنشهای امام و حرکتهای مردم در‌مقابل این اقدام ها و همچنین نقش سفیران امام در بصره و کوفه و عملکرد ایشان از سوی حجج اسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مروجی طبسی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دکتر بلاسم از اساتید دانشگاه کوفه و دکتر محمدرضا جباری از پژوهشگران سیره و تاریخ اهل بیت و از اساتید حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مباحث این نشست به دو زبان عربی و فارسی و به صورت بر خط از پایگاه الاربعین و اینستا گرام و هیئت آنلاین پخش شد.
در پایان این هم اندیشی حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با تشکر از اساتید و شرکت کنندگان، یکی از رسالت مهم ستاد فرهنگی اربعین ‌و ستاد مرکزی اربعین را آگاهی بخشی و ایجاد شعور و معرفت از کانال شور و عواطف حسینی دانست.
وی افزود: در این راستا اقدام های تبیینی و ترویجی و پژوهشی گوناگون و زیادی برنامه ریزی و به اجرا در می آورد که این هم اندیشی در همین جهت برگزار شد.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، همچنین از حضور اساتید و همکاران در کمیته و دبیرخانه همایشها و هم اندیشی تشکر کرد.