شنبه 1 اردیبهشت 1403

28 بهمن 1398

حاج قاسم؛ فرزند انقلاب، سرباز ولایت

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در محفل قرآنی که به مناسبت اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، گفت: راه سردار سلیمانی توسط نسل سلیمانی‌ها و با تبعیت از مقام‌ معظم رهبری ادامه خواهد یافت.


حاج قاسم؛ فرزند انقلاب، سرباز ولایت

به گزارش الاربعین، مسجد را خانه خدا نامیده اند و شهدا را ترییت یافتگان مسجدی. پس چه بهتر مجلس بزرکداشت این ستارگان هدایت که با آنان می شود راه را پیدا کرد در این خانه های خدا برگزار شود.

سازمان حج و زیارت در ابتکاری جالب، مراسم گرامیداشت یاد و نام شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهید ابومهدی المهندس از فرماندهان ارشد حشدالشعبی را در مسجد این سازمان برگزار کرد. البته اتحادیه تشکل های قرآن و عترت (ع) نیز در برگزاری این مراسم، نقش داشت.

از هنگام اذان امشب (شنبه، 26 بهمن) جمعیت در مسجد سازمان حج حاضر شده بودند که البته اکثریت آنان، از جامعه قرآنی بودند.

تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط چند قاری ممتاز داخلی و خارجی و تقدیم ثواب آن به شهدای پرافتخار جبهه مقاومت، بخش مهم این مراسم بود. به طوری که جمعیت با ندای «الله الله» یا «احسنتم» خود بر طراوت معنوی این مراسم افزودند.

حسین ذوالفقاری، رئیس محترم ستاد اربعین کشور، در ادامه این مراسم به آشنایی خود با شهید سردار سلیمانی از دوره دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این شهید عزیز، نمونه مومن انقلابی متواضع، خدوم، شجاع و بصیر بود.

وی در ادامه به نقش سردار سلیمانی در ایجاد وحدت میان امت اسلامی و مجاهدان مسلمان اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در توسعه حرم های اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز بسیار فعال بودند و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نکردند.

ذوالفقاری  اضافه کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هر بار حضور در عتبات عالیات با جدیت پیگیر آخرین وضعیت ساخت و توسعه حرم های اهل بیت (ع) بودند.

وی با تاکید بر اینکه راه سردار سلیمانی توسط نسل سلیمانی ها و با تبعیت از مقام‌ معظم رهبری ادامه خواهد یافت، گفت: برپایی مجالس مختلف در بزرگداشت شهید سلیمانی، در واقع مراسم گرامیداشت مقام شهید و مجاهد است.