جمعه 10 فروردین 1403

27 بهمن 1398

نوای قرآن در اربعین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی+ عکس

محفل قرآنی گرامی داشت سردار «حاج قاسم سلیمانی» شب گذشته همزمان با شام میلاد حضرت زهرا (س)، با حضور اساتید، قاریان و فعالان قرآنی در سازمان حج و زیارت برگزار شد.


به گزارش  الاربعین؛ محفل قرآنی گرامی داشت سردار «حاج قاسم سلیمانی» شب گذشته همزمان با شام میلاد حضرت زهرا (س)، با حضور اساتید، قاریان و فعالان قرآنی در سازمان حج و زیارت برگزار شد.

در این محفل حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت، حسین ذوالفقاری، رئیس محترم ستاد مرکزی اربعین کشور،  حجت الاسلام و المسلمین حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین، مدیران و معاونان سازمان حج، جمعی از مدیران موسسات قرآنی سراسر کشور حضور داشتند.

در ابتدای این محفل که اجرای آن را حمید مجیدی مهر، از مجریان صدا و سیمای کشورمان برعهده داشت، آقای محمد حسین مطرود، قاری ممتاز کشور عراق،  به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

جهت دریافت این تلاوت، اینجا کلیک کنید.

 

در ادامه حسین ذوالفقاری، رئیس محترم ستاد مرکزی اربعین کشور به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی به آشنایی خود با شهید سردار سلیمانی از دوره دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این شهید عزیز، نمونه مومن انقلابی متواضع، خدوم، شجاع و بصیر بود.

 

 

رئیس ستاد مرکزی اربعین کشور در ادامه به نقش سردار سلیمانی در ایجاد وحدت میان امت اسلامی و مجاهدان مسلمان اشاره کرد و یادآور شد: ایشان در توسعه حرم های اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز بسیار فعال بودند و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نکردند.

سپس سید مصطفی حسینی، قاری ممتاز کشورمان در جایگاه قاریان قرار گرفته و به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه بقره پرداخت.

جهت دسترسی به تلاوت «سید مصطفی حسینی» اینجا کلیک کنید.

 

در این بخش از برنامه های این محفل انس با قرآن، گروه همخوانی و مدیحه سرایی معراج قم، به اجرای قطعه جدید خود  تحت عنوان «سردار دل ها» پرداختند، این اثر برای نخستین بار در این مراسم رونمایی و به صورت رسمی منتشر شد.

جهت دریافت  قطعه «سردار دل ها» اینجا کلیک کنید.

 

 

پس از این اجرا، حامد علیزاده، دیگر قاری برجسته کشورمان به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه یس پرداخت.

جهت دسترسی به تلاوت ماندگار حامد علیزاده در این محفل، اینجا کلیک کنید.

 

 

در پایان این محفل نیز حجت الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب، نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و تاکید بر مکتب بودن راه این سردار پرافتخار اسلام، اظهار کرد: عده ای می گویند ای کاش در این زمانه به دنیا نمی آمدیم و ای کاش بتوانیم از ایران برویم، اما سردار سلیمانی خدا را شاکر است که در زمان زعامت امام راحل و مقام معظم رهبری زندگی می کند.