جمعه 10 فروردین 1403

15 دی 1398

مراسم باشکوه تشییع پیکرهای شهیدان سلیمانی و المهندس در کاظمین

مراسم تشییع پیکرهای شهیدان «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در کاظمین عراق برگزار شد.


مراسم تشییع پیکرهای شهیدان «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و یاران شهیدشان که در تجاوز اخیر آمریکای جنایتکار به شهادت رسیدند، با مشارکت خیل عظیمی از مردم در کاظمین عراق برگزار شد.

بر اساس این گزارش، جمعیت بی‌شماری در مراسم تشییع پیکرهای پاک و مطهر شهدای جنایت اخیر ارتش تروریستی آمریکا شرکت کردند.

بسیاری از رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به پوشش گسترده مراسم تشییع پیکرهای شهدای مقاومت پرداخته و از آن به عنوان مراسمی باشکوه یاد کردند.

پیکرهای مطهر شهدا همچنین در کربلا تشییع خواهند شد. طبق آخرین اخبار، پس از آن نیز پیکر شهدا در شهر مقدس نجف اشرف تشییع می‌شود.

رسانه‌های خبری اعلام کردند که شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکرهای شهدا شعارهای تندی را علیه رژیم سعودی و ایالات متحده آمریکا سَر دادند.

عزاداران عراقی همچنین تأکید کردند که خون شهدای‌شان به هدر نخواهد رفت.

حضور مردم عراق در مراسم تشییع پیکرهای شهدای مقاومت به حدی گسترده بود که حتی رسانه های آمریکایی نیز نتوانستند بر آن سرپوش بگذارند. در همین ارتباط، شبکه آمریکایی «سی ان ان» تصاویری زنده از مراسم تشییع پیکرهای شهدای مقاومت، مخابره کرد.

رسانه‌های عراقی اعلام کردند که شعار «مرگ بر آمریکا» توسط شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پیکرهای شهدای مقاومت، در کاظمین طنین‌انداز شد.

شرکت کنندگان در مراسم مذکور همچنین اعلام کردند که با مقاومت عهد می بندند که تا پایان راه به آن وفادار بمانند.

منابع عراقی اعلام کردند که شخصیت های برجسته عراقی در مراسم مذکور شرکت کردند. از جمله این شخصیت های می توان به «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق اشاره کرد.

علاوه بر عادل عبد المهدی، شخصیت های دیگری نظیر «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی عراق و «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون در مراسم شرکت کردند.

همچنین «فالح الفیاض» با تشکر از حضور گسترده مردم عراق در مراسم وداع با فرماندهان شهید جبهه مقاومت، این وفاداری پررنگ را نشان‌دهنده پایبندی ملت عراق به مقاومت و راه نورانی شهدا توصیف کرد.

گفتنی است، پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه در اقدامی تجاوزکارانه نیروهای حشد الشعبی را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند که در این حمله سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از فرماندهان حشد الشعبی به فیض شهادت نائل شدند.