سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

20 آبان 1398

انسجام در حضور قاریان موجب درخشش بیشتر فعالیت های قرآنی می شود

مهدی سعادتی کیا عضو کاروان قرآنی نور اربعین در خصوص این کاروان گفت:انسجام در حضور قاریان موجب درخشش بیشتر فعالیتهای قرآنی می شود.


انسجام در حضور قاریان موجب درخشش بیشتر فعالیت های قرآنی می شود

به گزارش اتقان، مهدی سعادتی کیا عضو کاروان قرآنی نور اربعین در خصوص این سفردر گفتگو با خبرنگار اتقان گفت:حرکت بسیار خوبی که از سوی  اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور انجام شد تشکیل کارگروه قرآنی نور، متشکل از قاریان ممتاز بین المللی و گروه های تواشیح بوده است که هر کدام از گروه ها و افراد در موکب های مختلف به اجرای برنامه میپرداختند.عده زیادی از زائرین و مجاورین در اعتاب مقدسه نجف و کربلا جمع شده و دور حلقه های قرآنی جمع میگشتند و مشخص بود حال و هوای بسیار خوبی به زائرین دست میداد.

وی با اشاره به اینکه  تلاوت قرآن برای قاریان و اساتیدی که در گروه بودند نیز ثمراتی داشته است، افزود: این تلاوت برای خود قاریان و اعضای گروه نیز حال و هوای خاصی داشت و تلاوتی که در موکب ها و در بین مسیر زائرین امام حسین (ع) انجام میشد باعث آمادگی از لحاظ روحی و معنوی میگردید و برتری خاصی نسبت به محافل و مجالسی که تلاوت میشود برای خود قاری به ارمغان داشت.

سعادتی کیا با تاکید بر عدم موازی کاری در فضای اربعین تصریح کرد: متاسفانه همانطور که در فضای قرآنی کشور موازی کاری های زیادی صورت گرفته است اربعین هم شاهد کاروان های قرآنی متعددی بودیم . کاروان قرآنی نور اربعین حسینی محفل و مراسمات زیادی اجرا کرد اما باز  شاهد حضور افرادی دیگر تحت نام کاروان های قرآنی زیر نظر ادارات مختلف بودیم که اگر اینها همگی دست به دست هم دهند و در مسیر اربعین  به گروه های واحدی تقسیم شوند،بازدهی خوبی خواهند داشت. اگر همین افراد با کاروان قرآنی نور اربعین همراه میشدند شاید انسجام فعالیتها و درخشش آنها بیشتر نمایان می شد.

این قاری برجسته با اشاره به اینکه کاروان قرآنی حرکت و فعالیت بسیار خوبی است افزود:بهتر است در سالهای بعدی مقداری پررنگ تر و با حمایت بیشتر حضور داشته باشیم  و برای موکب ها  مقداری زمینه سازی شده و توضیحاتی به آنها ارائه شود تا اگر برای سخنران و مداح جایگاه ویژه ای برخوردار هستند در کنار آن محافل قرآن به صورت ویژه برگزار گردد.

سعادتی کیا با تاکید براینکه این کاروان حرکت بسیار ارزشی را دنبال میکند اظهار کرد: حرکت بسیار خوبی است اما بهتر است عزیزان متولی این کار دقت کنند تا با برنامه ریزی دقیق تر و منظم تر در سال آینده انجام  گیرد.در واقع موکب ها بیشتر هماهنگ شود و محافل را زیادتر کنند چون   آنجا ما محفل نداشتیم و بیشتر تلاوت های اذانگاهی و قبل از سخنرانی بود .

این قاری برجسته با تاکید بر اینکه محافل بیشتر با قاریان عراقی و برنامه ریزی بهتر در  رفت و آمد برنامه ریزی در سالهای آتی میتواند مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت:مشکلات همیشه در اربعین وجود دارد و این خیلی طبیعی است که میتوان آن را در  سالهای بعد با جلسات  برنامه ریزی شده و استفاده از نقطه نظرات قاریان روند بهتری را در پیش گرفت.