پنج شنبه 9 فروردین 1403

29 مهر 1398

پویش خادم منتظر با همراهی ۱۰ هزار خادم برای پاکسازی مسیر نجف تا کربلا

سعید صادقی مشاور شهردار تهران از مشارکت حدود 10 هزار خادم در قالب دو شیفت 5 هزار نفره برای پویش خادم منتظر جهت پاکسازی مسیر پیاده روی اربعین خبر داد.


مشاور شهردار تهران در گفتگو با ستاد خبری فضای مجازی اربعین با تشریح طرح پویش مردمی خادم منتظر گفت: خادم منتظر عنوان پویش مردمی است که به منظور پاکسازی مسیر راهپیمایی عظیم اربعین از شهر نجف تا کربلا طراحی شد و با استقبال خوبی که صورت گرفت، حدود 10 هزار نفر در این پویش مشارکت کردند.

صادقی با اشاره به سابقه فعالیت های مردمی در این خصوص گفت: پیش از این پویش هایی در این زمینه فعالیت داشتند و پویش خادم منتظر با حمایت شهرداری تهران از جهت امکانات توانست امسال در جهت پاکسازی مسیر  به صورت گسترده تر فعالیت  نماید.

مسئول پویش مردمی خادم منتظر در ادامه افزود: از مجموعه شهرداری تهران حدود 1200 نفر نیرو به صورت داوطلب با مرخصی به این پویش پیوستند و در مجموع با مشارکت 10 هزار نفر توانستیم 2 شیفت برای تاریخ های 17 تا 21 مهر و از 21 تا 27 مهر برای پاکسازی مسیر ساماندهی کنیم.

صادقی با اشاره به چگونگی انجام این پویش گفت: حدود 60 هزار تن کیسه زباله 90 در 120 که بالغ بر 500 هزار کیسه زباله است در اختیار همکاران قرار گرفت و بخشی هم در اختیار مواکبی که نسبت به این امر انگیزه داشتند قرار گرفت و همچنین برای ترویج فرهنگ پاکسازی توسط زائران 4 برنامه زنده در موقعیت عمود های 285، 707، 725 و 1120 در قالب نماهنگ هایی پیش بینی شد.

مشاور شهردار تهران در تشریح اهمیت این پویش افزود: سالهای قبل که زباله ها در کیسه های زباله جمع آوری نمی شد و به صورت پراکنده در سطح مسیر امکان جمع آوری منظم و مکانیزه وجود نداشت که با اجرای این طرح جمع آوری زباله ها توسط خودروهای مخصوص این موضوع با سهولت بیشتری انجام شد.

صادقی در پایان برای برنامه های آینده این پویش گفت: هدف پویش خادم منتظر برای سالهای آینده این است که بعد از ساماندهی پاکسازی نسبت به ایجاد یک بوستان از حرم تا حرم در قالب یک پویش مردمی و با مشارکت مردم اقدام شود.