پنج شنبه 30 فروردین 1403

20 مهر 1398

پیش‌بینی کاهش ۲ درجه‌ای دما در شهرهای زیارتی عراق

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوا در ایران و عراق گفت: دو درجه کاهش دمای بیشینه در شهرهای زیارتی عراق پیش‌بینی‌شده است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، امین حسین نقشینه بابیان اینکه در استان خوزستان امروز و فردا آسمان صاف و کمی ابری و وزش باد پیش‌بینی‌شده است، اظهار داشت: در شهرهای زیارتی عراق ازجمله نجف، کربلا، بصره و کاظمین بیشینه دما ۴۰ درجه و آسمان نیمه‌ابری و کمینه دما ۲۵ درجه خواهد بود.

وی بابیان اینکه فردا بیشینه دما در نجف به ۳۸ درجه و روز دوشنبه به ۳۷ درجه می‌رسد، اضافه کرد: دمای بیشینه هوا در این مدت دو درجه کاهش خواهد داشت.

وی بابیان اینکه وضعیت جوی در ایلام نیمه‌ابری پیش‌بینی‌شده است، افزود: گاهی افزایش سرعت باد و در پاره‌ای از نقاط بارش خفیف باران و از اواخر وقت فردا کاهش ابر در ایلام پیش‌بینی‌شده است.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه در کرمانشاه آسمانی نیمه‌ابری و ابری پیش‌بینی‌شده است، یادآور شد: در بعضی ساعات بارش پراکنده باران در برخی نقاط کرمانشاه و کاهش دما در کرمانشاه فردا چهار درجه خواهد بود.

نقشینه با تأکید بر اینکه در این منطقه بیشینه دما امروز ۳۰ و فردا ۲۶ درجه خواهد بود، اعلام کرد: دمای بیشینه هوا در اهواز به ۴۰ درجه و فردا ۳۹ و روز دوشنبه به ۳۸ درجه می‌رسد.