جمعه 10 فروردین 1403

16 مهر 1398

ممنوعیت کاپوتاژ خودروهای سواری برای عزیمت به عراق تا آخر مهر

رئیس پلیس راهور گفت: فقط ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به صورت کاپوتاژ می‌توانند از مرز چذابه وارد عراق شوند و تا آخر مهرماه کاپوتاژ خودروهای سواری برای عزیمت به عراق ممنوع است.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار سیدکمال هادیان‌فر در حاشیه اعزام تیمهای پلیس راهور به مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی همچون سنوات گذشته با آمادگی کامل برای خدمات‌رسانی به زوار اربعین و تسهیل در تردد و مدیریت ترافیک، مأموریتهای خود را دنبال می‌کند.

رئیس پلیس راهور افزود: مراسم اربعین عملاً پس از عاشورای حسینی(ع) آغاز شده و از ابتدای مهرماه بر جمعیت عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین(ع)  برای پیوستن به این کنگره بزرگ و جهانی افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: از هشتم مهرماه سال جاری پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا براساس تمهیدات پیش‌بینی شده تیمهای خود را در چهار مرز، مرزمهران، شلمچه، خسروی و چذابه در سه استان هدف کرمانشاه، خوزستان و ایلام مستقر کرده است.

این مقام انتظامی افزود: امروز در راستای تقویت توان همکارانمان، تیمهای کمکی به مرزهای چهارگانه اعزام می‌شوند.

هادیان‌فر با بیان اینکه نیروهای پلیس راهور در سه استان هدف و در تمام مسیرهای تردد زوار به صورت شبانه‌روزی حضور دارند ، تأکید کرد: مدیریت ترافیکی، ایمنی و تسهیل ترددها از اولویت اصلی این پلیس در اجرای مأموریت اربعین است.

حضور 6500 پلیس راهور در مرزهای چهارگانه

رئیس پلیس راهور با اشاره به حضور 6 هزار و 500 نیروی پلیس راهور در مرزهای چهارگانه، گفت: علاوه بر نیروهای پیاده که در معابر و مسیرهای تردد زوار مستقر هستند، هزار و 265 تیم خودرویی و صد دستگاه گشت موتوری پلیس راهنمایی و رانندگی در این مأموریت حضور دارند.

وی عنوان داشت: با اعزام تیمهای پلیس راهور از امروز به مرزهای چهارگانه، از فردا تمام 6 هزار و 500 تیم پلیس راهور در مرزها به صورت کامل مستقر می‌شوند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه تا پایان مهرماه این مأموریت معنوی و بزرگ را با جدیت دنبال می‌کنیم، یادآور شد: فقط 400 دستگاه اتوبوس به صورت کاپوتاژ می‌توانند از مرز چذابه وارد عراق شوند و تا آخر مهرماه کاپوتاژ خودروهای سواری برای عزیمت به عراق ممنوع است.

هادیان‌فر با اشاره به وقوع دو تصادف در عراق، عنوان کرد: متأسفانه دو دستگاه از اتوبوسهای حامل زائران در خاک عراق تصادف کرده و براساس گزارش‌گیری از سامانه سپهتن متوجه شدیم که علت این تصادفات سرعت غیرمجاز بوده است.

رئیس پلیس راهور متذکر شد: رانندگان بدانند که حتی اگر در این ایام در کشور عراق تخلفی کنند با گزارش‌گیری از این سامانه پس از بازگشت به کشور اعمال قانون می‌شوند.