جمعه 10 فروردین 1403

15 مهر 1398

15 قاری در 5 موکب قرآنی استان بوشهر در کشور عراق فعالیت می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از فعالیت 15 قاری در 5 موکب قرآنی این استان در ایام اربعین در کشور عراق خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی 15 مهر 98 ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی 15 قاری در 5 موکب قرآنی استان بوشهر به صورت تخصصی در زمینه فعالیت‌های قرآنی در کشور عراق به فعالیت می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در ایام اربعین حسینی با همکاری کارگروه قرآن کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان و با محوریت اتحادیه قرآنی استان و با کمک‌های معنوی و مادی دستگاه‌های مختلف تعداد 5 موکب قرآنی استان در کشور عراق فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: موکب علی بن موسی الرضا واقع در عمود 707 با همکاری متولیان و فعالان موکب به ویژه بسیج شهرداری تهران و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان، یکی از پایگاه‌های قرآنی است که در برگزاری «ایستگاه تلاوت قرآن کریم و ایستگاه تصحیح قرائت نماز» و ایستگاه استراحت قرآنی فعالیت می‌کند و زوّار ضمن استقرار و استراحت در این موکب دقایقی را به تلاوت یک صفحه از قرآن کریم مشغول می‌شوند.

حجت‌الاسلام سروستانی ادامه داد: همچنین دو موکب قرآنی در ایستگاه شماره 2 و 3 که واقع در خیابان مخیّم (خیمه‌گاه) است و نیروها و کارشناسان قرآنی استان ضمن حضور در این پایگاه‌های قرآنی به همراه گروه اعزامی مبلغین از حوزه علمیه استان امورات قرآنی در این مواکب را به عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: موکب قرآنی قاسم ابن الحسن واقع در کنار بیمارستان کفیل کربلا، و موکب سیدالشهدای شهرستان دیلم واقع در شهر کربلا از دیگر مواکب قرآنی هستند که بنا به استقبال گسترده زوار مشغول ارائه برنامه‌های قرآنی هستند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی در خاتمه سخنان خود برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برتر و استعدادهای قرآنی استان بعد از نماز عشاء هر شب در بین زوار موکب‌های یاد شده، تلاوت یک صفحه‌ای قرآن کریم در طول مسیر زوار، اهداء هدایای قرآنی، برگزاری ایستگاه تصحیح قرائت نماز با حضور طلاب اعزامی از حوزه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر در تمامی مواکب و پاسخگویی به سئوالات شرعی زوار، پخش اناشید و تلاوت‌های قرآنی و اهداء جوائز به حافظان و قاریان شرکت‌کننده در این طرح قرآنی از برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد که در این مواکب اجرا می‌شوند.