جمعه 31 فروردین 1403

07 مهر 1398

استاندار اصفهان: از انجام هرگونه اقدامات بدون هماهنگی با ستاد اربعین خودداری شود.

استاندار اصفهان محور هماهنگی، تصمیم گیری و اقدامات مراسم اربعین را ستاد اربعین استان دانست و تاکید کرد: از انجام هرگونه اقدامات بدون هماهنگی با این ستاد خودداری شود.


به گزارش خبرگزاری الاربعین ، دکتر عباس رضایی در جلسه ستاد اربعین استان اصفهان اظهار داشت : ستاد اربعین استان باید تسهیلات لازم ویژه زائران اربعینی که از اصفهان و یا از طریق این منطقه به کربلا مشَرف می‌شوند تامین و پیش‌بینی کند و تسهیلات موردنیاز زوار پاکستانی و افغانستانی که از مسیر اصفهان می‌روند را باید با تهران مطرح کنیم.
وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام در سامانه "سماح" به دلیل مدیریت جمعیت زائران الزامی است اظهارداشت: بانک ملی ایران ارز و دینار مورد نیاز زائران اربعین را تامین کند.
استاندار اصفهان ادامه داد: موکب‌های استانی، امکانات موردنیاز زائرانی که از طریق این استان به مرزهای عراق عزیمت می‌کنند را از نایین تا بعد از فریدن تامین کنند.
وی بر آمادگی کامل تیم‌های امداد و نجات و هلال احمر در جاده‌های استان تاکید و تصریح کرد: مباحث بهداشتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار و لزوم آموزش آن به افراد توسط معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جدی گرفته شود.
رضایی تبیین مردمی بودن مراسم اربعین در جامعه را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی ستاد اربعین از ظرفیت افراد و زائران مسلط به زبان انگلیسی و عربی بهره‌گیری کند.
وی ضرورت کنترل فضای فرهنگی و جلوگیری از مسائل انحرافی توسط کمیته فرهنگی ستاد اربعین و شفاف‌سازی فعالیت موکب‌ها توسط ستاد عتبات عالیات استان را مهم ارزیابی کرد.
استاندار اصفهان ضمن تاکید بر اطلاع‌رسانی‌های لازم درخصوص مراسم اربعین توسط رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز اصفهان اضافه کرد: شایسته است که در این زمینه رادیو اربعین در صدای مرکز اصفهان راه‌اندازی شود.

حجه الاسلام مهدی گرجی مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان نیز در این جلسه ضمن تشریح فعالیتهای این کمیته ، گزارشی از برگزاری جلسات متعدد کارگروه بانوان ، یاوران معنوی ، کارگروه تبلیغ ونماز،گردهمائی روحانیون و مبلغان اعزامی ، جلسه توجیهی مبلغه های اعزامی و جلسات توجیهی مداحان را به حاضرین ارائه نمود.
نمایندگان کمیته‌های مختلف ستاد اربعین در این جلسه به ارائه گزارش فعالیت‌های خود در این جلسه پرداختند.