شنبه 8 اردیبهشت 1403

07 مهر 1398

مسوول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گلستان

حجت‌الاسلام علی اصحابی عنوان کرد: 16موکب از استان گلستان برای زیارت اربعین پیش‌بینی شده است که در تمامی موکب ها مبلغ و مبلغه استقرار دارند.


به گزارش خبرگزاری اربعین از گرگان،حجت‌الاسلام علی اصحابی عنوان کرد: 16موکب از استان گلستان برای زیارت اربعین پیش‌بینی شده است که در تمامی موکب ها مبلغ و مبلغه  استقرار دارند. 

وی اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات شرعی، اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی،  را از فعالیت‌های این کمیته در موکب ها برشمرد و تصریح کرد: بعثه مقام معظم رهبری در مسیر نجف و کربلا موکب‌های قرآنی تدارک دیده است و ایستگاه‌های کودک و نوجوان نیز در این مسیر ایجاد می‌شود.

مسوول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گلستان افرود: این کمیته حدود پنج سال مصوب شده و بعثه مقام معظم رهبری به صورت مسئول و پیگیر امور است.

اصحابی شعار جهانی پیاده‌روی بزرگ اربعین امسال را «الحسین یجمعنا» عنوان کرد و افزود: مسوولیت عمده کمیته فرهنگی و آموزشی فرهنگسازی و استفاده حد اکثری از ظرفیت بالای اربعین است.

وی برنامه‌های آموزشی را اولویتی مهم خواند و گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی، مساجد، پایگاه‌های بسیج و هیئت‌های مذهبی جزو اولویت‌های ما است.

مسوول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گلستان در خصوص مهمترین طرح‌های این کمیته در ایام اربعین ابراز کرد: سوگواره عبرات، همسفر آسمانی، هر زائر نایب یک شهید، چاپ بروشورهای آموزشی از برنامه‌هایی است که درصدد اجرای آن هستیم.

اصحابی ادامه داد: طرح همسر آسمانی امسال برای سه سال پیاپی برگزار می‌شود هر زائر اربعین نایب یک شهید در پیاده‌روی است، استان گلستان 4 هزار شهید دارد، ما 15 هزار عکس شهید به همراه زیارت اربعین چاپ می‌کنیم.

وی با اشاره به آموزش مبلغان مستقر در موکب‌های مسیر نجف تا کربلا اظهار کرد:  امسال تاکنون 16 موکب از استان گلستان با محوریت درمانی، اسکان و تغذیه اعلام آمادگی کردند.

مسوول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گلستان از برپایی دو نمایشگاه با موضوع مهدویت و اربعین خبر داد و گفت: ستاد مردمی استان گلستان در زمینه کارهای فرهنگی فعال است.

اصحابی استقبال زائران ایرانی از پیاده‌روی اربعین حسینی را با توجه به حذف ویزا قابل توجه خواند و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران به بیش از 3.5 میلیون برسد، با توجه به اینکه مرز خسروی باز شده و امکان تردد وجود دارد بار ترافیکی مرز مهران را کاهش خواهد داد.

وی توصیه‌ای هم به زائران اربعین کرد مبنی بر اینکه تکریم میزبانی عراق را مدنظر قرار دهند که باعث اخوت بیشتر شود، همچنین برنامه سفر را طوری مدیریت کنند که نهایت بهره معنوی را ببرند.

اصحابی در خصوص جاماندگان اربعین گفت: کسانی که از این سفر معنوی سلب توفیق شدند در روز اربعین به بقاع متبرکه بروند و خود را از صواب قرائت زیارت اربعین محروم نکنند.
وی از زائران خواست سفرهای گروهی را مدنظر قرار دهند و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی و روزشمار اربعین را از کانال پیامرسان سروش به آدرس  @Gol.arbaeen دریافت کنند.