سه شنبه 28 فروردین 1403

07 مهر 1398

زائران اربعین نائب الزیاره یک شهید باشند

حجت الاسلام اصحابی گفت: نباید شهدا را در مسیراربعین و ایجاد امنیت و اقتدار بوجود آمده به برکت خون شهیدان فراموش کنیم و هر زائر باید نائب الزیاره یک شهید باشد.


به گزارش خبرنگار اربعین از گرگان، «حجت الاسلام علی اصحابی» امروز(شنبه ۶ مهر) در همایش اصحاب خراسانی گردهمایی خادمین و زائرین اربعین حسینی در گرگان گفت: شعار اربعین امسال در ستاد اربعین مرکزی «الحسین یجمعنا»  است و یعنی امام حسین(علیه السلام) دلیلی برای  گردهمایی تجمع همه آزادگان وآزادی خواهان جهان است.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گلستان ادامه داد: امام حسین(علیه السلام) از شخصیتی فرا تر از دین و مذهب است و بنابراین افراد زیادی یا ادیان و مذاهب مختلف از اقصی نقاط جهان در اربعین حضور می یابند.

حجت الاسلام اصحابی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر  با موکب داران عراقی اربعین بیان کردند که حرکت اربعین جهانی شده و جهانی تر نیز خواهد شد و این حرکت بزرگ مقدمه ای برای ظهور حجت(عجل الله) است و ما نباید شهدا را در این مسیر  ایجاد امنیت و اقتدار فراموش کنیم  و هر زائر نائب الزیاره یک شهید باشد.

وی با بیان اینکه اگر شهدا نبودند امروز نمی توانستیم در مسیر سید سالار شهیدان(علیه السلام) گام برداریم، افزود:  در این سفر تکریم خدمت گذاران عراقی را نیزمد نظر داشته باشیدچرادشمن هزینه زیادی کرده تا وحدت و اخوت ایجاد شده بین ملت ایران و عراق را در هم بریزد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گلستان یادآور شد: مقام معظم رهبری تاکید دارند اربعین مردمی بماند و مسئولان نظام حرکت اربعین را حمایت کنند ولی باید مردمی بودن این حرکت حفظ شود.