جمعه 10 فروردین 1403

27 شهریور 1398

نام‌نویسی 4 هزار زائر آران و بیدگل در سامانه سماح برای زیارت اربعین

فرماندار شهرستان آران ‌و بیدگل در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) این شهرستان گفت: امسال از آغاز نام‌نویسی جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین تا کنون چهار هزار نفر از این شهرستان به سامانه سماح مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام کرده اند.


به گزارش خبرگزاری الاربعین، جلسه ستاد اربعین شهرستان آران وبیدگل در فرمانداری این شهرستان با حضور مسئول کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان اصفهان، دبیر ستاد اربعین استان، فرماندار و مسئولان مربوطه شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه اسماعیل بایبوردی، فرماندار آران و بیدگل، فعالیت‌های صورت گرفته در شهرستان را تشریح کرد و گفت: امسال پیش‌بینی افزایش زائران را می‌کنیم، از این‌رو ۱۷ موکب جهت خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اعلام آمادگی کردند و سه موکب نیز در حال گذراندن فرآیند ثبت قانونی هستند.

وی از آمادگی ستاد اربعین این شهرستان برای خدمات‌رسانی خبر داد و تاکید کرد: راهنمایی هر چه بیشتر زائران و خادمان اربعین در راستای تبیین، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بایدها و نبایدهای راهپیمایی اربعین حسینی ضروری به نظر می‌رسد.

بایبوردی، موکب‌داران را سفیرانی از جانب مردم ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال کم‌رنگ کردن نمادهای عاشورایی هستند و در این میان موکب‌داران نقش به سزایی در تبیین فرهنگ عاشورا و کمک و حمایت از زائران حسینی برعهده دارند.

در ادامه حجت‌الاسلام گرجی مسئول  کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی(ع) استان اصفهان با اشاره به استقبال پرشور شهروندان جهت شرکت در این آیین گفت: ۴۰ هزار نفر تاکنون جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین امسال نام‌نویسی کردند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی افزون‌بر ۱۰ هزار نفر از خادمان به زائران اربعین اضافه کرد: موکب‌ها مردمی و خودجوش هستند و در کنار سه نوبت پذیرایی برنامه‌های فرهنگی مانند برپایی نماز جماعت، خواندن قرآن و دعا هم دارند.

گرجی در ادامه از برنامه‌های فرهنگی آموزشی ویژه خادمان اربعین حسینی استان اصفهان خبر داد و گفت: خادمان اربعین از دل مردم و برخواسته از هیات‌های مذهبی منطقه هستند