چهارشنبه 29 فروردین 1403

27 شهریور 1398

باید گفتمان مقاومت در اربعین تقویت شود

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان راهبرد اصلی سند را تقویت گفتمان جهانی مقاومت درحرکت اربعین اعلام کرد و گفت: طبق مطالبات مقام معظم رهبری باید گفتمان مقاومت تقویت شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام سعید احمدی در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان که در محل کارخانه کبریت زنجان برگزار شد، با بیان اینکه سند راهبردی تهیه ‌شده است، گفت: اگر فعالیت‌های فرهنگی بر اساس سند نبوده و ظرافت، سیاست‌ها و راهبردها مشخص نباشد، نمی‌توانیم ارزیابی لازم را داشته باشیم.

وی اظهار کرد: سیاست‌های کلان فرهنگی، اهداف و پیام‌هایی که در حوزه فرهنگی باید ارائه شود در سند آماده است.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان  با بیان اینکه برنامه‌های کمیته فرهنگی ستاد اربعین در پنج محور مشخص ‌شده است، گفت: جریان‌سازی و فضاسازی فرهنگی برای حرکت اربعین مبتنی بر پیام مقاومت و اتحاد بین ملت مسلمان در کل دنیا با محوریت حرکت اربعین است.

رویکرد مردمی در حرکت اربعین کمرنگ نشود

احمدی با بیان اینکه رویکرد مردمی در حرکت اربعین، خود را از دست ندهد، تاکید کرد: پای‌کار آوردن انگیزه، ابتکارات، اندیشه و سرمایه و حضور پرشور مردم، ترویج فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی با تأکید بر جهانی‌اندیشی، تمرکز بر سازمان‌های مردم‌نهاد و پایگاه‌های مساجد، هیئت‌های مذهبی در راستای شرکت فعال در مراسم اربعین، ذیل میزبانی عراقی‌ها باید به خوبی جا بیافتد؛ چرا که میزبان اصلی، عراقی‌ها هستند.

وی اظهار کرد: باید حفظ حرمت، آبروی نظام و مردم ایران با تأکید بر رعایت آداب مراسم مورد توجه قرار گیرد.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان  تصریح کرد: توانمندسازی و آموزش نیروهای فرهنگی و تبلیغی موکب‌ها از دیگر برنامه‌ها است که آموزش‌ها برای مسئولان فرهنگی موکب‌ها باید با جدیت برگزار شود.

عملیات اربعین در اولویت است

احمدی ادامه داد: گسترش فرهنگ انتظار و نگاه صحیح و فعال به مهدویت در بستر اربعین باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر گسترش فرهنگ قرآنی و انس با قرآن تأکید کرد و افزود: زائران باید با قرآن در ارتباط بوده و در مسیر با قرآن باشندو همچنین در موکب‌ها به بحث قرآنی بیشتر توجه شود.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان ، راهبرد اصلی سند را تقویت گفتمان جهانی مقاومت در حرکت اربعین اعلام کرد و افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری باید گفتمان مقاومت تقویت شود؛ چراکه حرکت اربعین، بستری برای نزدیک شدن دو ملت ایران و عراق به یکدیگر است.

احمدی با بیان اینکه باید در اربعین به فضاسازی در شهر، مساجد و هیئت‌های مذهبی توجه شود، گفت: عملیات اربعین در اولویت است و امسال جمعیت زیادی از کشورمان به عتبات مشرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه صیانت از مردمی بودن حرکت اربعین مورد تأکید در سند راهبردی است، یادآور شد: نگاه مردمی در اربعین گم نشود.

روحانیون در موکب‌ها ارتباط‌گیری کنند

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان  تصریح کرد: فضاسازی برای اربعین خیلی مهم است و باید ارگان‌های ذی‌ربط بر تحقق این امر مهم توجه جدی داشته باشند.

احمدی بر تداوم برنامه‌ها و حفظ ظرفیت‌ها بعد از اربعین تأکید کرد و گفت: موکب‌ها باید از وجود روحانی برخوردار باشند و این روحانیون نیز باید نسبت به شبهات و احکام توجیه کامل شوند.

وی با بیان اینکه روحانیون باید ارتباط‌گیری و بحث حلقه‌های معرفت و احکام اولیه زیارت اربعین را به زائران بیان کنند، افزود: باید ظرافت‌ها در حرکت اربعین رعایت و به آن توجه شود.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان زنجان  با بیان اینکه تبلیغات محیطی موکب‌ها مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: پاسخ‌گویی به شبهات همواره مورد تأکید بوده است.