جمعه 7 اردیبهشت 1403

25 خرداد 1398

بیش از ۳ میلیون ایرانی در مراسم اربعین ۹۸ شرکت می‌کنند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، پیش‌بینی کرد که بیش از ۳ میلیون ایرانی به‌عنوان زائر در اربعین حسینی سال ۱۳۹۸ شرکت کنند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حسن پلارک در نخستین جلسه هم‌اندیشی کمیته اسکان، تغذیه و جذب نذورات مردمی اربعین حسینی که در محل شهرداری تهران برگزار شد،گفت: با توجه به حذف هزینه‌های ویزای عراق، پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳ میلیون ایرانی برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به افزایش جمعیت زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی باید برنامه‌ریزی‌ها متناسب با حضور زائران صورت بگیرد که در این زمینه ستاد بازسازی عتبات عالیات به‌عنوان مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین تمام توان خود را به‌منظور ایجاد امکانات لازم برای زائران در عراق به کار خواهد گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از همکاری‌های شهرداری تهران برای فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم به‌منظور خدمت‌رسانی بیشتر به زائران اربعین حسینی تقدیر کرد و یادآور شد: خوشبختانه شهرداری تهران در گذشته ارتباط و همکاری بسیار خوبی با ستاد اربعین داشته و امسال نیز با انگیزه مضاعف حضور یافته است.

وی کمیته اسکان و تغذیه و جذب نذورات مردمی اربعین حسینی را از مهم‌ترین کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین برشمرد و گفت: در حال حاضر سیزده کمیته در حوزه اربعین فعالیت می‌کنند که دوازده کمیته در داخل خاک ایران به زائران خدمات می‌دهند و تنها کمیته اسکان و تغذیه و جذب نذورات مردمی اربعین حسینی در خاک عراق به زائران خدمت‌رسانی می‌کند که مهم‌ترین بخش مراسم اربعین بر عهده این کمیته نهاده شده است.

پلارک از افزایش فعالیت‌های و خدمات ستاد بازسازی عتبات عالیات در حوزه اسکان و تغذیه در اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: امسال برای اسکان و تغذیه زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی تمام همت خودمان را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم خدمت‌رسانی بیشتری را به زائران ارائه کنیم.