شنبه 1 اردیبهشت 1403

07 آبان 1397

اربعین تجلی رابطه دوستانه ایران و عراق

دکتر باقر العاروی رئیس دانشکده علوم در دانشگاه کربلا گفت: دشمن مشترک ایران و عراق سعی میکند پل های ارتباطی دوکشور را قطع بکنند اما دو کشور پیرو اسلام محمدی هستند و این وحدت برای دشمنان قابل تحمل نیست.


به گزارش ستاد خبری الاربعین ، باقر العاروی در مصاحبه اختصاصی با کمیته فرهنگی اربعین گفت: ایرانی ها برادران ما هستند و مردم ایران و عراق مشترکات عقیدتی ، دینی و خویشاوندی دارند.میلیون ها ایرانی هر سال برای زیارت عتبات به عراق می آیند و عراقی ها هم هرساله برای زیارت به ایران میروند که این نیز وسیله ای برای وحدت بیشتر است.

 

رئیس دانشکده علوم کربلا با تاکید بر وجود وحدت بین ایران و عراق افزود:

در حال حاضر کشورهای دنیا به دو دسته تقسیم میشوند که امریکا اسرائیل و کشورهای دنباله رو اینها،در جبهه ظلم و طاغوت قرار می گیرند.و در جبهه مقابل کشور هایی مثل ایران و عراق که در برابر این ظلم ایستاده اند که ایستادگی این کشورها برگرفته از شعار هیهات من الذله هست.

 

العاروی  در ادامه یکی از فتنه گری دشمنان را شایعات فضای مجازی دانست و گفت:در آستانه اربعین در فضای مجازی مسائل تفرقه افکنانه و جوسازی هایی برای ایجاد کدورت و دشمنی بین ایران و عراق انجام شد  اما با راهنمایی های رهبرایران و هوشیاری مسئولان و علمای ایران و عراق این نقشه های دشمنان نیز ناکام ماند و به نتیجه نرسید.

 

وی در ادامه با اشاره به تاثیر ایران بر شکوه راهپیمایی اربعین گفت: شکی نیست حضور مردم ایران و مساعدت مسئولان ایرانی بر شکوه این حماسه افزوده است هرچند پشتیبانی ایران ازعراق فقط منحصر به اربعین نیست بلکه در زمان هجوم داعش به عراق ،حمایت ایران به فرمان سید علی خامنه ای (حفظکم الله)باعث شد تا ما بتوانیم ایستادگی کنیم.


 پایان پیام/