جمعه 10 فروردین 1403

06 آبان 1397

کاروان نور و تجلی «الحسین یجمعنا»

فعالیت کاروان نور جمهوری اسلامی ایران، اعزامی به مراسم اربعین، در هفتمین روز از سفر این کاروان در حالی ادامه دارد که شاهد برپایی محافل انس با قرآن در موکب‌های مختلف مسیر پیاده روی با حضور قاریان ایرانی و عراقی در اجتماع زائرین اباعبدالله الحسین (ع) از اقشار، نژاد و قومیت‌های متفاوت در کنار یک دیگرهستیم، اجتماعی که تنها دلیلش شوق وصل سیدالشهداست و آرام گرفتن در کنج بین الحرمین.


کاروان نور و تجلی «الحسین یجمعنا»

 به گزارش سایت الاربعین؛ فعالیت کاروان نور جمهوری اسلامی ایران، اعزامی به مراسم اربعین، در هفتمین روز از سفر این کاروان در حالی ادامه دارد که شاهد برپایی محافل انس با قرآن در موکب‌های مختلف مسیر پیاده روی با حضور قاریان ایرانی و عراقی در اجتماع زائرین اباعبدالله الحسین (ع) از اقشار، نژاد و قومیت‌های متفاوت در کنار یک دیگرهستیم، اجتماعی که تنها دلیلش شوق وصل سیدالشهداست و آرام گرفتن در کنج بین الحرمین.

بر این اساس، روز گذشته نیز همجون یک هفته گذشته، چندین کرسی تلاوت باشکوه با حضور اعضای کاروان نور در کربلای معای و همچنین مسیر پیاده روی اربعین برگزار شد.

در یکی از مهم‌ترین محافل انس با قرآن، روز گذشته، آقای سید مصطفی حسینی، قاری ارزنده کشورمان در همایشی تحت عنوان «اربعین و همگرایی امت اسلامی» به تلاوت آیات روح بخش قرآن کریم پرداخت.

همچنین تلاوت دلنشین بی نظیر آقای وحید خزایی و نیز اجرای بی نظیر گروه تواشیح مشکات خوزستان در کنگره بین المللی شهدا راه کربلا و نیز تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط استاد حمیدرضا احمدی وفا در همایش «اربعین و مسائل جهان اسلام» از مهم‌ترین محافل هفتمین روز حضور کاروان نور در عتبات بود که در هتل «علی الدر» کربلای معلی برگزار شد.

اقامه نماز صبح در موکب حضرت معصومه (س) با نوای گرم آقای علم خواه، همچنین تلاوت اذان گاهی و اقامه نماز مغرب توسط آقای وحید خزایی در این موکب، اجرای آقای مهدی تاجور در موکب شهرستان کاشمر، تلاوت آقای یوسف قنبری در موکب علی بن موسی، شاهچراغ (ع) و از جمله برنامه‌های روز گذشته این کاروان در میان زائرین پرشمار اربعین بود.

محفل انس دیگری نیز با حضور آقایان مهدی علم خواه، وحید خزایی و امیربهادر رحمانی در موکب حشدالشعبی برگزار شد.

همچنین تلاوت آقای وحید خزایی در موکب جمکران، تلاوت آقای جعفر فردی در موکب عی بن موسی الرضا (ع) تلاوت آقای علی شکفته در موکب فدائیان حضرت زینب (س) و تلاوت آقای مجید عنان پور درموکب حضرت ابوالفضل العباس در اجتماع پرشورعزاداران حسینی و برپایی محفل انس با حضور سیدمصطفی حسینی در موکب سریش آباد از دیگر برنامه‌های کاروان نور بود.

تلاوت ستاد حمیدرضا احمدی وفا، اجرای پرشور گروه تواشیح الوارثین واجرای مشترک قطعه «اسماء الحسنی» توسط گروه الوارثین، آقایان احمدی وفا و موجانی در موکب حضرت زینب (س) شهرستان مینودشت نیز پایان بخش برنامه روز گذشته بود.