جمعه 31 فروردین 1403

05 آبان 1397

۵۰۰ آمریکایی در راهپیمایی اربعین شرکت کردند

امام جمعه کالیفرنیا از حضور ۵۰۰ زائر آمریکایی برای حضور در اجتماع باشکوه و جهانی اربعین حسینی در کربلا خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، سید ظهیرالحسن نقوی صبح امروز در همایش بین‌المللی اربعین و همگرایی امت اسلامی که در کربلای معلی برگزار شد از حضور ۵۰۰ زائر آمریکایی در اجتماع جهانی اربعین حسینی خبر داد.

وی افزود: امروز اربعین جهانی شده است و هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع آن شود و حضور زائرانی از کشورهای مختلف از آمریکا تا اروپا؛ از آفریقا تا آسیا همه نشان از جهانی شدن این اجتماع بزرگ است و کسی نتوانست مانع آن شود.

امام جمعه کالیفرنیا با بیان اینکه شیعه؛ یعنی افراد با محبت که تعصب عرب و عجم در آن راه ندارد، تصریح کرد: هم‌اینک جهان ناامن شده و کسی جرأت نمی‌کند در شهر یا کشور خود آرامش داشته باشد، اما در این جهان ناامن افرادی از آمریکا برمی‌خیزند و در اجتماع میلیونی اربعین حسینی شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به شعار اربعین حسینی «الحسین یجمعنا» افزود: این اجتماع میلیونی نشان می‌دهد که امام حسین(ع) ما را با محبتش دور هم جمع کرده است؛ زیرا شاهدیم زائرانی از کشورهای مختلف در نجف و کربلا حضور دارند به گونه‌ای که هرگز ذره‌ای ترس و وحشت ندارند و با قلبی آرام به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌روند.

نقوی یادآور شد: دشمنان در طول تاریخ تلاش کردند که مانع گسترش اسلام ناب محمدی شوند، اما عاشورای حسینی و اینک اربعین حسینی مانع این توطئه‌ها شد، اربعین بهترین فرصت برای شیعه و مسلمانان جهان است که باید از آن به خوبی بهره بگیرند.