پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

03 آبان 1397

میامی 2 موکب در اربعین 97 دارد

رئیس تبلیغات اسلامی میامی از برپایی دو موکب از سوی این شهرستان در اربعین سالجاری خبر داد و گفت: یکی از این موکب ها در مهران و دیگری در خاک عراق برپا شده اند.


به گزارش اربعین از سمنان، حجت‌الاسلام مجید بخشی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه میامی دو موکب در اربعین97 برپا می‌کند، تأکید کرد: یکی از این موکب‌ها در مرز مهران و دیگری در خاک کشور عراق برپا و روانه پذیرای 10 هزار نفر خواهند شد از سوی دیگر این موکب‌ها بسته‌های فرهنگی را نیز توزیع می‌کنند.

وی بابیان اینکه خادمان موکب‌های اربعین میامی آموزش و توجیه لازم را برای این امر داشته‌اند، افزود: همگرایی و هم‌دلی درزمینهٔ برپایی موکب از سوی تمام دستگاه‌های عضو ستاد اربعین شهرستان میامی درخور توجه بوده است.

امام‌جمعه موقت میامی از اعزام هشت مبلغ همراه با موکب‌های میامی در اربعین خبر داد و گفت: این روحانیان علاوه بر اقامه نماز و احکام و مسائل شرعی، گفتمان‌های دینی را نیز برگزار می‌کنند.

بخشی بابیان اینکه مراسم پیاده‌روی اربعین بهترین فضا و فرصت را برای تبلیغ توسط روحانیون و طلاب فراهم کرده است، تأکید کرد: باید از این فرصت برای ترویج فرهنگ دینی بهره ببریم.

وی افزود: اقامه نماز جماعت و ترویج فرهنگ نماز را اولویت و محتوای اصلی برنامه تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی میامی در اربعین سالجاری است.