شنبه 15 اردیبهشت 1403

01 آبان 1397

برنامه‌های فرهنگی اربعین در کربلا آغاز شد

هم‌زمان با حضور زائران ایرانی در کربلای معلی، برنامه‌های فرهنگی و سخنرانی کمیته فرهنگی اربعین در این شهر آغاز شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، علی اکبر مداحی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های کمیته مراسمات ستاد فرهنگی اربعین پرداخت و گفت: برنامه‌ها و مراسم سخنرانی اربعین از امروز 13 صفر آغاز شد و تا 21 صفر به مدت هشت روز در مناطق مختلف شهر کربلا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هم‌اینک مراسم سخنرانی هر روز صبح‌ها پس از نماز در حائر حسینی حرم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با قرائت زیارت عاشورا،‌ سخنرانی و مداحی و شب‌ها نیز مراسم سخنرانی و مداحی در خیمه‌گاه امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

مسئول قرارگاه مراسمات اربعین کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: موکب احباب‌الرضا (ع) یکی از بزرگترین موکب‌های اربعین در کربلا، واقع در جنب کنسولگری سابق ایران است که مراسم‌های آن با سخنرانی حجج‌الاسلام میرباقری، عابدینی، عالی، نظافت و مومنی؛ و مداحی حدادیان، محمدرضا طاهری، سلحشور، میرداماد، رسولی، مهدوی‌نژاد، پویانفر و حسین طاهری برگزار می‌شود.

 وی افزود: حسینیه قمی‌ها واقع در شارع جمهوری از دیگر موکب‌های مستقر در کربلا است که در این برنامه حجج‌الاسلام عابدینی، عالی، نظافت و مومنی سخنرانی و هوشیار، نیک‌بختیان، مهدوی‌نژاد، پویانفر و عباسی مداحی می‌کنند. همچنین موکب عاشقان ثارالله در انتهای بلوار محمدامین با سخنرانی حاجتی، برادران، نظافت، بی‌آزار و موسوی و با مداحی سماواتی، سروری، مهدوی‌نژاد، احمدی و خلیلی برگزار می‌شود.

مداحی یادآور شد: موکب امام خمینی (ره) در باب بغداد با سخنرانی برادران، حائری‌زاده، بی‌آزار و موسوی؛ و با مداحی حیدرزاده، نیک‌بختیان، سروری، شالبافان، بیوکافی و احمدی و همچنین موکب حضرت فاطمه‌الزهرا (س) در سیده جوده، شارع سبتین ورزشگاه بزرگ المپیک با سخنرانی عالی،‌ نظافت، مومنی و بی‌آزار و با مداحی سلحشور، هوشیار، بذری، پویانفر و عباسی برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مراسم عزاداری در موکب خدام العباس در میدان تربیه با سخنرانی حجج‌الاسلام عالی، طائب، ریاضت، حائری‌زاده و آقامیری و مداحی سماواتی، سلحشور، هوشیار، رسولی، پویانفر و بیوکافی خبر داد و افزود: موکب احمدابن موسی (ع) در شارع شهداء، شارع روضتین، جنب هتل بیارق با سخنرانی حجج‌الاسلام حاجتی، حائری‌زاده، نظافت، بی‌آزار و حسین‌زاده و مداحی نیکبختیان، طاهری‌صدر، احمدی، خیلی و ذاکری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: موکب کربلا در مقام امام صادق (ع) با سخنرانی حجج‌الاسلام عابدینی، عالی، طائب، پناهیان، میلانی‌نژاد، حائری‌زاده، ریاضت و بی‌آزار و مداحی سلحشور، هوشیار، مهدوی‌نژاد، شالبافان، عباسی و احمدی برگزار می‌شود. همچنین موکب شباب رضوی در باب طویرج با سخنرانی حجج‌الاسلام حائری‌زاده، بی‌آزار، آقامیری و موسوی و مدااحی سماواتی، سلحشور، هوشیار، نیک‌بختیان، پویانفر، بیوکافی، احمدی، طاهری‌صدر و امیر عباسی إجرای مراسم خواهد داشت.

انتهای پیام/