شنبه 1 اردیبهشت 1403

24 مهر 1397

همایش روحانیون مبلغ و مبلغه های موکبهای اربعین استان قم برگزار شد

همایش روحانیون مبلغ و مبلغه های موکبهای اربعین حسینی با حضور 60 نفر در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شهر قم برگزار شد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، همایش روحانیون مبلغ و خواهران مبلغه موکبهای اربعین حسینی استان قم، روز سه شنبه بیست و چهارم مهرماه در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه شهر مقدس قم برگزار شد.

این همایش که با حضور 60 تن از مبلغین و مبلغه های موکبهای اربعین استان قم برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین عسکری علویه، مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان قم به اهم اصول و سیاستهای اجرایی و فرهنگی حاکم بر مراسم اربعین حسینی پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین عسکری، تقریب بین مذاهب اسلامی و پرهیز از بحث شیعه و سنی را لازم برشمرد و اظهار داشت: دشمن با برنامه ریزی به دنبال کمرنگ کردن حضور زائران در اربعین حسینی است و به قصد ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی، میخواهد روابط خوبی که بین مردم ایران و عراق شکل گرفته است را از بین ببرد و لازمه خنثی کردن این توطئه ها هوشیاری و دامن نزدن به این اختلافات سیاسی است.

 

وی با اشاره به حضور زائران 80 کشور اسلامی در این راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ابراز داشت: باید از این فرصت در جهت ترویج و بسط تأثیرات معنوی گردهمایی اربعین و تقویت همگرایی بین ادیان الهی بهره برداری حداکثری داشته باشیم.

 

مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان قم، به داشتن صبر و حوصله و احترام به زائران تمام کشورها توصیه کرد و افزود: ما همه میهمان مردم عراق هستیم و در بازسازی اعتاب مقدسه هیچ منتی بر آنها نداریم و سعیمان این باشد که مرجعیت عراق را تقویت کرده و در همه برخوردها به آنها احترام بگذاریم.

 

وی در پایان سخنان خود، با بیان اینکه هر کدام ما نائب الشهداء باشیم افزود: به زائران اربعین یادآور شوید که یادتان باشد که ستون به ستون این مسیر را مدیون قطره قطره خون شهدایی هستید که پشت پیراهنشان می نوشتند یا زیارت یا شهادت.

 

بر پایه این گزارش، حجج اسلام آقایان نبوی و شریفی از معاونت تبلیغ حوزه های علمیه و کریمی از ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم سخنرانان این همایش بودند که آخرین توصیه های لازم را برای حاضرین ارائه کردند.