پنج شنبه 9 فروردین 1403

23 مهر 1397

برگزاری ۳۰۰ محفل انس با قرآن در مسیر نجف به کربلا

مسئول کارگروه قرآنی ستاد فرهنگی اربعین از برگزاری ۳۰۰ محفل انس با قرآن باحضور اعضای کاروان قرآنی، در مسیر نجف به کربلا در ایام اربعین حسینی خبر داد.


برگزاری ۳۰۰ محفل انس با قرآن در مسیر نجف به کربلا

به گزارش سایت الاربعین؛ نشست خبری اعلام برنامه‌های کاروان قرآنی اعزامی به مراسم اربعین حسینی با حضور حسن محمدی مسئول کارگروه قرآنی اربعین برگزار شد.

در این نشست محمدی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآن کریم در ایام اربعین، گفت: اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت سال‌های گذشته با توجه به ظرفیت عظیم اربعین برای ترویج فرهنگ قرآن اقدام به اعزام کاروان نور به مراسم پیاده‌روی اربعین کرد و در این راستا سال ۹۳، پنج قاری به عراق اعزام شدند اما این کاروان طی چند سال اخیر مورد استقبال فعالان قرآنی قرار گرفت و امسال شاهد بودیم که ۲۵۰ نفر برای حضور در کاروان نام‌نویسی کردند.

 

اعزام ۳۰ قاری و گروه تواشیح در قالب کاروان نور به مراسم پیاده‌روی اربعین

محمدی ادامه داد: پس از گزینش‌های مختلف که با کمک کمیته اعزام انجام شد نهایتاً ۳۰ نفر برای اعزام به مراسم اربعین انتخاب شدند که از میان آنها نام چهره‌هایی چون احمد ابوالقاسمی، جعفر فردی، سیدکریم موسوی، سیدمصطفی حسینی و بسیاری چهره‌های دیگر به چشم می‌خورد.

وی مسیر نجف به کربلا را محور اصلی برنامه‌های کاروان نور دانست و گفت: امسال برنامه‌های ما در شهرهای نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی خواهد بود اما برنامه‌های اصلی پیش‌بینی شده در موکب‌های مسیر حرکت زائران از نجف به کربلا است.

 

پیش‌بینی اجرای ۳۰۰ برنامه قرآنی در مراسم پیاده‌روی اربعین

محمدی از برگزاری ۳۰۰ محفل در ایام اربعین خبر داد و گفت: برنامه‌هایی که در این راستا پیش‌بینی کرده‌ایم برگزاری بیش از ۳۰۰ محفل انس با قرآن است که برای این ایام هماهنگ شده است. البته با توجه به ظرفیت عظیم موکب‌ها و حضور زائران در مسیر پیش‌بینی ما این است که تعداد محافل بسیار بیشتر از این رقم شود، اتفاقی که سال گذشته هم رخ داد و با وجود اینکه ۳۰۰ محفل برنامه‌ریزی شده بود حدود هزار محفل در ایام اربعین برپا شد. همچنین هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم که محافلی هم با حضور قاریان ایرانی و عراقی در راستای وحدت دو ملت برگزار شود.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت از حضور تیم شبکه قرآن برای پوشش برنامه‌های کاروان قرآنی در مسیر نجف به کربلا خبر داد و گفت: این تیم در عمود ۱۰۸۰ و در موکب حضرت معصومه (س) مستقر هستند و برنامه‌های کاروان قرآنی را پوشش می‌دهند همچنین طرح ۱۴۵۲ هم در قالب حفظ جزء ۳۰ در مسیر اجرا و جوایزی هم به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

 

توزیع ۵ هزار جلد قرآن در موکب‌های مسیر نجف به کربلا

مسئول کارگروه قرآنی اربعین از توزیع ۵ هزار جلد قرآن در بین موکب‌های مسیر نجف به کربلا خبر داد و گفت: امسال طی هماهنگی با مرکز طبع و نشر قرآن کریم و سازمان اوقاف و امور خیریه قرار است ۵ هزار مصحف شریف به موکب‌هایی که به قرآن و رحل نیازمندند اهدا شود. همچنین ارائه مشاوره‌های قرآنی، پاسخ به شبهات، تصحیح قرائت نماز و قرآن و اجرای برنامه برای کودکان از دیگر فعالیت‌های کاروان خواهد بود.

 

 

 

هیچ کمکی برای اعزام کاروان نور دریافت نکرده‌ایم

وی اعزام کاروان قرآنی را کاملاً مردمی دانست و گفت: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن برنامه‌های اربعین این کاروان هم از سوی هیچ نهاد و سازمانی حمایت نمی‌شود و اتحادیه تشکل‌های مردمی قرآن و عترت مستقلاً کاروان قرآنی را اعزام خواهد کرد. ما در این اعزام هیچ کمک مالی از هیچ نهادی دریافت نکرده‌ایم و برای ادامه کار کسری بودجه هم داریم، البته شورایی که در این زمینه تشکیل شده است با حضور بسیج، بعثه مقام معظم رهبری و شورای عالی قرآن است اما این شورا برای همفکری و مشورت تشکیل شده و قرار نیست کمک مالی در این زمینه صورت بگیرد.

 

خیران به کمک کاروان بیایند

محمدی با دعوت از خیران برای کمک به اعزام هر چه بهتر کاروان قرآنی به اربعین، گفت: قاریان و گروه‌های تواشیح بدون هیچ چشم‌داشتی به این سفر می‌آیند اما ایاب و ذهاب و حضور آنها در کشور عراق هزینه‌هایی دارد که امیدواریم با کمک خیران این هزینه‌ها را تأمین کنیم همچنین در این راستا حسابی با نام خیران قرآنی کشور به شماره ۱۴۱۱۴ نزد بانک تجارت ایجاد شده تا خیران عزیز بتوانند کمک‌های خودشان را به کاروان نور اهدا کنند.

 

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت در پایان از برگزاری همایش تجلیل از کاروان قرآنی سال گذشته تا پایان هفته جاری خبر داد.