چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

16 مهر 1397

برگزاری جلسه سوم کمیته فرهنگی اربعین مازندران در محضر نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه مرکز استان

حضرت آیت الله طبرسی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه ساری: خون امام حسین علیه السلام ، خون جوشان و پویاست و تا ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آرام نمی گیرد.


به گزارش خبرنگار پايگاه اطلاع‌رساني الاربعین از مازندران، در این دیدار که اعضاء کمیته فرهنگی آموزشی و موکب های استان حضور داشتند، حضرت آیت الله طبرسی با ذکر حدیث: "یا وَلَدی یا عَلیّ وَاللهِ لا یَسْكُنُ دَمی حَتّی یَبْعَثَ اللهُ الْمَهدیَّ فَیَقْتُلَ عَلی دَمی مِنَ الْمُنافِقینَ الْكَفَرَةِ الْفَسَقَةِ سَبْعینَ اَلْفاً " از امام زین العابدین علیه السلام؛ خون امام حسین را خون پویا و جوشانی دانست که تا زمان ظهور آرام نمی گیرد.

ایشان همچنین با اشاره به این که امام حسین کشتی نجات همه عالمیان است، اربعین را تجلی حضور همه مردم از اقصی نقاط عالم دانست و از همگان خواست تا صبغه مردمی اربعین را حفظ کنند.

امام جمعه مرکز استان در ادامه با اشاره به اربعین انقلاب اسلامی همزمان با اربعین حسینی، از مسئولین و دست اندرکاران خواست تا همه امکانات خویش را بر بسترسازی و تبلیغ این وقایع، اختصاص دهند.

در ابتدای این جلسه حجه الاسلام خانی مسئول کمیته فرهنگی استان، گزارشی از عملکرد این کمیته و فعالیت های انجام شده ارائه کرده  و برگزاری جلسه امروز را بهره گیری از رهنمودهای نماینده مقام معظم رهبری در تسهیل و بسیج همه امکانات استانی دانستند.

جلسه با اقامه نماز به امامت نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان به پایان رسید.