جمعه 7 اردیبهشت 1403

11 مهر 1397

همایش موکب داران استان قم برگزار شد

همایش موکب داران اربعین حسینی استان قم روز چهارشنبه 97/7/11 در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شهر مقدس قم برگزار شد


به گزارش الاربعین، همایش موکب داران اربعین حسینی استان قم روز چهارشنبه 97/7/11 در ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شهر مقدس قم برگزار شد.

در این همایش که مدیران مواکب اربعین حسینی استان قم و جمعی از روحانیون مبلغ اربعین حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین عسکری علویه، مسئول کمیته فرهنگی اربعین استان قم، ضمن بر شمردن انواع موکب ها بر اساس خدمات آنان اظهار داشت: موکبهایی که پیوست فرهنگی دارند از روحانیون مبلغ بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه زائران و موکبداران ایرانی در اربعین، مهمان و مردم عراق میزبان هستند افزود: تجربه سالهای گذشته ثابت کرده است که موکبهایی موفق هستند که به صورت تلفیقی و با مشارکت مردم ایران وعراق اداره می‌شوند.

بر پایه این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین احمدی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات قم، وظایف موکبداران و نحوه تعامل آنان با مردم عراق را برای مدعوین برشمرد.

از دیگر سخنرانان این همایش، حجت الاسلام والمسلمین شریفی از معاونت تبلیغ حوزه های علمیه و آقایان حسینی مدیرکل اداره ارشاد استان قم و رضوی نماینده حراست استان نکاتی را بیان کردند.

گفتنی است 56 موکب از استان قم در ایام اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.