شنبه 31 شهریور 1403

16 شهریور 1399

عراق برای اربعین زائر خارجی نمی‌پذیرد

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه ما با مفروض گرفتن برگزاری مراسم اربعین، گفت: مقامات عراقی تا این لحظه اعلام کردند که بنا داریم امسال از خارج از عراق زائر نداشته باشیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین، در نشست خبری با حضور خبرنگاران، گفت: بعد از اینکه دستورالعمل ضوابط بهداشتی اعلام شد، یک کارگروه در سازمان تبلیغات کار آموزش و هماهنگی را انجام دادند. ما ۹۲ هزار هیأت ثبت شده داریم و ۸۵ هزار بازدید توسط ۲۷۷۳۲ همیار سلامت برگزار شد که بیشترین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط هیأت‌ها و عزاداران در محرم انجام شد.


معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در مورد مراسم اربعین بیان داشت: سال گذشته زائزین ایرانی ۳ میلیون ۴۰۰ هزار نفر و با اتباع خارجی این رقم به سه میلیون و هفتصد هزار رسید.


وی با اشاره به ساماندهی مرزها برای تردد زائران خاطر نشان کرد: ما در سال گذشته بیشترین رضایت مندی را در مراسم اربعین داشتیم. ما مفروض گرفتیم مراسم اربعین برگزار شود و اقدامات زیر ساختی در حال انجام است.


ذوالفقاری گفت: در آخرین تماسی که با سفیرمان در عراق داشتم، گفت به صراحت مقامات عراقی گفتند بنا داریم امسال از خارج از عراق زائر نداشته باشیم و این موضوع تا این لحظه است. بنا داریم از ظرفیت موکب ها برای کمک به مردم استفاده کنیم.