شنبه 31 شهریور 1403

31 مرداد 1399

ارسال 177 ایده اربعینی به دبیرخانه اندیشکده راهبردی اربعین

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین از ارسال 177 ایده اربعینی به دبیرخانه روشنا خبر داد و گفت: خود این موضوع گواه بر موفقیت نسبی این طرح و به بار نشستن زحمات در اندیشکده راهبردی اربعین بوده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در اولین جلسه وبینار بررسی ارزیابی ایده‌های اربعینی در رویداد «روشنا» که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: از برگزارکنندگان این رویداد مهم و اثر بخش از دانشگاه امام صادق علیه السلام و مرکز نوآوری دانشگاه و مدیریت متعهد و توانمند این مرکز تشکر می‌کنم و همچنین از اندیشکده راهبردی اربعین و مدیریت آن که در طراحی و پیگیری طرح روشنا که اربعین ۹۸ در کربلای معلا در مقر ستاد فرهنگی اربعین رونمایی شد و در این 10 ماه با تلاش مستمر در این  وضیعت خاص این طرح به ثمر نشست، تشکر داریم.

وی افزود: امیدواریم این کار مطلع مبارکی باشد و به یمن الطاف حضرت سید الشهدا علیه السلام به یک نهاد مستحکم و پربار برای این مسیر نورانی باشد و کمکی به تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه سازی تمدن نوین اسلامی گامی موثر واقع شود. لازم می دانم از تلاش اساتید محترم که با برگزاری جلسات متعدد و صرف ساعت‌ها گفتگو و بررسی عالمانه به داوری این آثار پرداختند صمیمانه تشکر کنم.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین خاطرنشان کرد: در گام اول با تبلیغ و اطلاع رسانی محدود 177 ایده ارایه شده است، خود این موضوع گواه بر موفقیت نسبی این طرح و به بار نشستن زحمات دوستان در اندیشکده بوده است. ضرورت این کار از چند سال پیش احساس شد و رایزنی‌هایی برای پاسخ به این نیاز انجام گرفت که گام اولیه از سوی اندیشکده راهبردی برداشته شد.

وی یادآور شد: امروز اربعین یک پدیده بزرگ و با ابعاد مختلف و مسائل متنوع  و ظرفیت عظیم است که برای حل مسائل آن و شناخت زوایای پیدا و پنهان آن و شناسایی ظرفیت‌های بی‌نظیرش نیازمند مشارکت نخبگان و اهل دانش و صاحب نظران و فرهیختگان در ارایه راه حل‌ها و ایده‌ها و طراحی‌ها برای ارتقا و استفاده از ظرفیت‌های آن هستیم.

حجت الاسلام احمدی گفت: این امر مستلزم فراهم شدن بسترها و طراحی درست فرآیندها برای ارایه و دریافت و عملیاتی شدن ایده‌هاست، همچنین مستلزم سه امر مهم در کنار ساختار و بسترها، دانش، تلاش و استمرار است. گام اول در اندیشکده و در طرح روشنا برداشته شد و امیدواریم این آغازی برای یک جهاد علمی بزرگ و ماندگار باشد، گام مهم بعدی همت اندیشکده در معرفی و پیگیری ایده‌ها و پخته‌تر شدن آنها و همت و حمایت متولیان و خیرین است تا این ایده‌ها به یک محصول تبدیل شود .

وی تاکید کرد: کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین  به سهم خود از این ایده‌ها در معرفی و پیگیری برای اجرا و تبدیل به محصول نهایت تلاش خود را به عمل خواهد آورد. امیدواریم دفتر پیگیری مشترک با اندیشکده تشکیل  شود تا از طرق مقتضی برای تحقق اهداف این طرح تلاش کند.