شنبه 31 شهریور 1403

26 شهریور 1396

پیشنهاد برپایی پایگاه‌های بین‌راهی در داخل کشور

مسئول کمیته فرهنگی، آموزشی و دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی از ارائه پیشنهاد برپایی پایگاه‌های بین‌راهی در داخل کشور به استانداری این استان خبر داد تا مشکلات مربوط به استراحتگاه،‌ پاسخگویی به شبهات و اقامه نماز اول زوار عازم کربلا برطرف شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر سپهری، مسئول کمیته فرهنگی آموزشی و  دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی در گفت‌وگو با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اعلام اینکه طی روز چهارشنبه جلسه‌ای با حضور مسئولان ستاد اربعین خواهند داشت، افزود: مستندکردن فعالیت‌ها، برپایی تالارهای گفت‌وگو با زائران در سه شهرستان به شکل نشست عمومی و پایگاه فرهنگی برای زوار عازم به کربلا در ایران را از  جمله اقدامات این مرکز برشمرد. 
وی با بیان این مطلب اظهار کرد: تهیه مستند با کوشش بعثه مقام معظم رهبری و سازمان صدا و سیما از فرای مرزهای ایران انجام می‌شود. در درون کشور فعالیت‌هایی مانند اعزام و آموزش زائران و استقبال از مهمانان خارجی را خواهیم داشت که این فعالیت‌ها نیز قالب مستند به خود خواهد گرفت. 
حجت‌الاسلام سپهری همچنین گفت: در سه شهرستان تالارهای گفت‌وگو در نظر گرفته شده است. علما و روحانیونی که در این تالارها حضور دارند، مطالبی را درباره معرفی اماکن مقدسه، آداب سفر و زیارت اربعین برای زواری که به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند خواهند گفت. کارشناسان مربوطه از سوی بعثه مقام معظم رهبری و حوزه علمیه به این منظور انتخاب می‌شوند. 
به گفته مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان غربی، پایگاه‌ها یکی از راهکارهای رفع مشکل طی سال گذشته است؛ به این منظور که پیش از این تا مرز ایران و عراق محلی برای استراحت، طرح و پاسخگویی به شبهات و اقامه نماز زوار وجود نداشت. بر این اساس پیشنهاد برپایی پایگاه‌هایی با امکانات اولیه و به منظور رفع نیازهای زوار در داخل کشور با حضور مبلغان دینی به استانداری شهر ارائه شده است.