شنبه 31 شهریور 1403

24 شهریور 1396

پیاده‌روی اربعین بیداری و هوشیاری جهان اسلام را به دشمنان نشان می‌دهد

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهد خون شهدای انقلاب به هدر نرفته، گفت: پیاده‌روی اربعین بیداری و هوشیاری جهان اسلام را به دشمنان نشان می‌دهد.


سردار حسین معروفی عصر امروز در همایش تجلیل از خادمین زائران غیرایرانی اربعین حسینی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: فضیلت اربعین برای ما و همه کسانی که دل در گرو اهل بیت(ع) دارند مشخص است؛ بزرگان ما فضیلت این زیارت مهم را روشن کرده‌اند و پیاده‌روی در مسیر زیارت جزو سنت‌های ائمه(ع) است.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه هیچ مصیبت و هیچ روزی سخت‌تر از مصیبت آقا امام حسین(ع) و روز عاشورا نیست، افزود: پیاده‌روی در مسیر زیارت امام حسین(ع) نشان دهنده محبت و ارادت به این امام بزرگورار است.

وی بیان کرد: ضرورت دارد ما در حرکت‌های بزرگی چون قیام عاشورا که جهان اسلام را به فکر و حرکت وا می‌دارد، بیاندیشیم فلسفه قیام عاشورا چه بوده است؟ امروز اگر ما در چنین مسائلی اندیشه نکنیم و غفلت کنیم باز هم سر حسین(ع) بریده می‌شود.

سردار معروفی اضافه کرد: اینکه ما چرا باید اربعین و محرم و صفر را زنده نگه داریم به این بر می‌گردد که همه عزت و آبروی ما از محرم و صفر و حرکت در مسیر اهل بیت(ع) است. اربعین راهنمایی است تا ما راه درست را گم نکنیم تا به سعادت بشری برسیم.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اگر بخواهیم باور پیدا کنیم که خون شهدای ما به هدر نرفته باید به اربعین بنگریم؛ حرکت 20 میلیون زائر در مسیر پیاده‌روی اربعین نشان می‌دهد که خون شهدای ما به هدر نرفته و تفکر امام و شهدا به بار نشسته است.

وی با بیان اینکه اربعین عزت جهان اسلام است، افزود: هیچ دولت و حکومتی در دنیا توان ایجاد گردهمایی 20 میلیونی ندارد جز مکتب اهل بیت(ع) که این شکوه را در اربعین حسینی(ع) شاهد هستیم.

سردار معروفی گفت: امروز زائران پاکستانی با تحمل دشواری‌های فراوان به مرز ایران در سیستان و بلوچستان می‌رسند تا از این مسیر به زیارت امام حسین(ع) بروند و این برای مردم استان افتخاری است که میزبان این زائران عزیز باشند. مردم شیعه و سنی استان ما سال گذشته با محبت و همه توان به پذیرایی از زائران پاکستانی پرداختند اما دشمنان نظام و اسلام این را نمی‌خواهند.

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: پذیرایی از زائران اربعین در استان باید همچون گذشته کاملاً مردمی انجام شود چرا که این روش رمز ماندگاری این اقدام حسنه است. کمک به پذیرایی ویژه از زوار پاکستانی در برنامه سپاه استان است اما تاکید داریم که این حرکت باید مردمی باشد و ما تنها پشتیبان هستیم.

وی اظهار داشت: از همه دستگاه‌های سیستان و بلوچستان درخواست داریم امسال با تمام توان از ستاد استقبال مردمی از زائران پاکستانی اربعین حسینی حمایت کنند تا این زائران با بهترین خاطره از استان ما به زیارت امام حسین(ع) بروند. 

 

منبع: تسنیم