شنبه 31 شهریور 1403

22 شهریور 1396

برپایی دومین همایش متمرکز زائران اربعین در اردبیل

رئیس دفتر بعثه مقام معظم رهبری در اردبیل از برپایی دومین دوره همایش استانی زائران اربعین پیش از فرا رسیدن موسم این رویداد معنوی خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین بیدار، رئیس دفتر بعثه مقام معظم رهبری در اردبیل در گفت‌وگو با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین عنوان کرد: از جمله برنامه‌هایی که طی سال گذشته در این استان برگزار شد، همایش متمرکز زائران اربعین بود که در مصلای اردبیل برگزار شد. پخش موشن‌گرافیک و تبیین آداب زیارت از جمله موضوعات مطرح در این همایش بود.
وی با اشاره به اجرای طرح نائب‌الشهید در ایام اربعین، افزود: امسال نیز دومین دوره این همایش طی ایام پیش از فرا رسیدن موسم اربعین در استان برگزار می‌شود. مخاطبان این همایش، زوار اربعین هستند. بیان آداب زیارت، توجه به میزبانی مردم عراق و اینکه ایران کمک‌یار آنان است، احترام به مرجعیت عراق، تکریم حشدالشعبی و حضور در مراسم نماز جماعت از جمله موضوعاتی است که در این رویداد مطرح می‌شود.
حجت‌الاسلام بیدار درباره محصولات فرهنگی نیز عنوان کرد: برخی از ادعیه از جمله جامعه کبیره، زیارت عاشورا، زیارت امین‌الله و ... در قالب بروشور آماده و چاپ شد تا در مسیر نجف تا کربلا در اختیار زوار قرار گیرد.
وی با اشاره به موشن‌گرافیک که در ستاد مرکزی اربعین تهیه شده بود، گفت: این اثر هنری در همایش ارائه شد که وقایع کربلا را از زمان حرکت اهل بیت(ع) از مدینه تا کربلا و از کربلا تا شام را نشان می‌داد. همچنین نحوه شهادت امام و یاران حضرت و حضرت رقیه(س) در قالب این محصول فرهنگی طی مدت 45 دقیقه پخش شد.