شنبه 31 شهریور 1403

20 شهریور 1396

برآورد صدور 50 هزار مجوز برای دانشجویان مشمول وظیفه عمومی

معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از تلاش این نهاد برای دریافت 50 هزار مجوز خروج از کشور برای دانشجویان مشمول وظیفه عمومی که در ایام اربعین راهی عراق می‌شوند خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی منصورآبادی، معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌وگو با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: طی سال گذشته، توافقی میان وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری و معاون کمیته فرهنگی ستاد اربعین صورت گرفت و برنامه‌های مربوط به دانشجویان توسط بسیج دانشجویی به انجام رسید.
وی با بیان این مطلب افزود: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در مباحث مربوط به خروج دانشجویان از کشور طی موسم اربعین و ارائه تسهیلات به این منظور، اقداماتی را انجام داد که از آن جمله می‌توان به صدور حدود 25 هزار مجوز خروج از کشور برای دانشجویان اشاره کرد. این اقدام به دنبال توافق با سازمان وظیفه عمومی ناجا صورت گرفت.
حجت‌الاسلام منصورآبادی از این موضوع که دانشجویان طی سال گذشته بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای به عنوان ضمانت خروج از کشور،‌ عازم این سفر معنوی شدند، گفت: این فعالیت با ضمانت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان صورت گرفت. امسال نیز با توافقی که صورت خواهد گرفت،‌ برنامه‌های مختلفی را برای دانشجویان خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاهیان نیز با هماهنگی کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در راستای اعزام دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها به عتبات و عمره دانشجویی، برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای تدارک دیده شده است.
معاون فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره برآورد تعداد مجوزهایی که برای امسال در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: برآورد امسال در حدود 50 هزار مجوز است. روند صدور مجوز برای دانشجویان مشمول خدمت وظیفه به این صورت بود که باید علاوه بر پرداخت سه میلیون تومان، 15 میلیون نیز به عنوان وثیقه ارائه می‌کردند.
وی توضیح داد: بر اساس توافق با سازمان وظیفه عمومی ناجا، مقرر شد که با قید ضمانت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، دانشجویان بدون پرداخت وثیقه، عازم سفر اربعین شوند و پس از بازگشت،‌ ستاد عمره و عتبات ورود آنها را به سازمان مربوطه گزارش دهد.