شنبه 31 شهریور 1403

20 شهریور 1396

آغاز صدور روادید زائرین اربعین حسینی با حضور دبیر ستاد مرکزی اربعین و سفیر عراق در تهران - عصر امروز در محل سفارت عراق در تهران

آقا بابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین در خصوص تعامل بین ایران و عراق در خصوص برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم اربعین گفت: این اتفاق ماحصل سال ها تفاهم بین ما و عراق است ضمن آن که در این خصوص تفاهم نامه های مشترک میان وزرای ایران و عراق در خصوص این رخداد به امضا رسیده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از وزارت کشور، آقا بابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین در  خصوص تعامل بین ایران و عراق در خصوص برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم اربعین گفت: این اتفاق ماحصل سال ها تفاهم بین ما و عراق است ضمن آن که در این خصوص تفاهم نامه های مشترک میان وزرای ایران و عراق در خصوص این رخداد به امضا رسیده است.
وی در ادامه گفت خوشبختانه بین ایران و عراق در خصوص برگزاری مراسم اربعین ارتباط و نشست های مستمری صورت گرفته تا بتوانیم هر سال بهتر از سال گذشته این مراسم را با شکوهتر برگزار کنیم.
وی همچنین گفت خوشبختانه امسال حسب برنامه ریزی های انجام شده؛ تردد و حضور زائرین و صدور ویزا وضعیت مطلوبتری نسبت به سال های گذشته خواهد داشت.
دبیر ستاد مرکزی اربعین در خصوص تقسیم بندی استان ها برای خروج از مرز های کشور گفت: از ابتدای هفته آینده اسامی استان ها در طرح تقسیم بندی مرزی برای خروج زائرین اربعین از سراسر کشور اعلام خواهد شد.
آقا بابایی در ادامه با اشاره به این که طبق توافق طرفین ایرانی و عراقی در خصوص حضور اتباع ثالث از کشور های دیگر گفت: با توجه به تفاهمی که میان دو کشور شکل گرفته است مقرر شده تا اتباع ثالث از کنسولگری های موجود در کشور خود، روادید اربعین را تهیه کنند و صدور هرگونه روادید برای اتباع دیگرکشورها از سوی سفارت عراق در تهران ممنوع است.