شنبه 31 شهریور 1403

20 شهریور 1396

برای تسهیل حضور مردم در اربعین انجام می‌شود؛ ارتقای سرعت و گستره صدور روادید

معاون امور مرز و پدافند غیرعامل وزارت کشور با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای سهولت تردد زوار در موسم اربعین عنوان کرد: علاوه بر افزایش سرعت صدور روادید، دفاتر بیشتری را به این منظور فعال می‌کنیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین، مجتبی مولوی، معاون امور مرز و پدافند غیرعامل وزارت کشور در گفت‌وگو با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه این ستاد با مسئولیت وزارت کشور طی سال‌های گذشته تشکیل و کمیته‌های مختلف آن نیز فعال شده است، اظهار کرد: اقدامات متفاوت اجرایی، امنیتی، انتظامی، بهداشتی، درمانی، امدادی و خدماتی در کمیته‌های مختلف پیگیری می‌شود.
وی با اذعان به اینکه نزدیک شدن به ایام اربعین سبب فشرده‌تر شدن جلسات هماهنگی می‌شود، افزود: اخیراً هیئتی از عراق مهمان ما بودند و توافقات خوبی در زمینه تردد، مسائل امنیتی و تسهیل خدمات برای زائران صورت گرفته که در حال نهایی شدن است.
مولوی اظهار کرد: درصدد هستیم که تسهیلاتی را در مرزهای کشورمان برای زوار ایجاد و از سویی در صدور روادید، سهولت و سرعت عمل بیشتری اعمال کنیم. همچنین در تلاش هستیم تا مرز خسروی را به عنوان سومین مرز خروج زوار از سوی هر دو کشور فعال کنیم. فعال‌سازی سازمان‌های اجرایی، ملی و استانی نیز به منظور انجام برنامه‌ریزی پیش از موعد برای فراهم کردن ساز و کاری که زوار بتوانند با کمترین مشکل به زیارت بروند و از این مراسم بهره‌برداری کنند از دیگر موضوعات در دست اجراست.
معاون پدافند غیرعامل وزارت کشور در پاسخ به چگونگی تدابیر اندیشیده شده برای کاهش زمان صدور روادید نیز عنوان کرد: زمان را کاهش خواهیم داد و پیش از شروع مراسم اربعین، دفاتر بیشتری را برای صدور روادید فعال خواهیم کرد. درصدد هستیم که گستره مناسبی را در سطح کشور و به منظور سهولت دسترسی مردم ایجاد کنیم.
وی از ارتقای روند هماهنگی میان سازمان‌های اجرایی در این رابطه به عنوان اقدام دیگر وزارت کشور خبر داد و گفت: این اقدام به منظور سهولت ارائه خدمات به زوار انجام می‌شود تا بتوانند با کمترین مشکل به خدمات دسترسی داشته باشند.