شنبه 31 شهریور 1403

14 شهریور 1396

میزان اعتبار گذرنامه برای سفر اربعین؟

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تمهیدات ناجا برای برقراری امنیت زائران اربعین، از زائران درخواست کرد که حتماً گذرنامه و ویزا همراه داشته باشند و دقت داشته باشند که نباید تاریخ اعتبار گذرنامه‌شان کمتر از شش ماه باشد.


سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه آئین اختتامیه دومین جشنواره چادرهای آسمانی در جمع خبرنگاران، به اقدامات پیشگیرانه ناجا به رویکرد اجتماعی اشاره و اظهار داشت:‌ اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی برای آن است که قبل از اینکه جرمی به وقوع بپیوندد بتوان با آن برخورد کرد و بر همین اساس ما معتقدیم که اقدامات پیشگیرانه می‌تواند مؤثر باشد. 
 
فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که عفت عمومی در جامعه زیاد است و همه مردم معتقد به رعایت عفت هستند، به مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: 26 دستگاه درحوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند و ما معتقدیم که ناجا آخرین ایستگاه است اما چون برخی دستگاه‌ها به وظایف قانونی خود عمل نکرده‌اند، ناجا ورود کرده و اقداماتی که نیز انجام می‌دهد، براساس قانون و وظایف ذاتی‌اش است. 
 
وی اظهار امیدواری کرد که سایر دستگاه‌های مذکور به وظایف خود عمل کرده تا کمتر شاهد اقدامات انتظامی در این عرصه باشیم. 
 
وی افزود: اگر بقیه دستگاه‌ها نیز کوتاهی کنند و به وظیفه خود عمل نکنند، باز هم نیروی انتظامی طبق قانون و مطالبه مردم عمل خواهد کرد. 
 
سردار اشتری در خصوص اربعین حسینی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اظهار داشت: مثل سال‌های گذشته نیروی انتظامی آمادگی لازم برای امنیت‌بخشی برای زائران را در برنامه خود داشته و از ماه‌های گذشته جلساتی را در مرزها برای هماهنگی با مسئولان برگزار کرده است و ان‌شاءالله در موعد مقرر، ناجا در مرزهای رسمی زمینی حضور داشته و به زائران خدمت ارائه می‌کند. 
 
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به زائران توصیه کرد که حتماً گذرنامه معتبر و ویزا همراه داشته باشند. 
 
وی با بیان این مطلب که مراحل صدور گذرنامه، آماده ارائه خدمت به زائران هستند، اعلام کرد: افرادی که به انقضاء گذرنامه‌اش حدود شش ماه مانده، باید برای تمدید آن حتماً مراجعه کنند، چرا که برای شرکت در مراسم اربعین و خروج نباید گذرنامه کمتر از شش ماه فرصت و انقضاء داشته باشد. 
 
سردار اشتری در خصوص اخذ ویزا گفت: مردم برای اخذ ویزا به مراکز، سفارتخانه و کنسولگری که کشور عراق مشخص کرده مراجعه کنند و دقت کنند که اسیر افراد سودجو نشوند. 
 
وی با اعلام این مطلب که سه مرز رسمی شلمچه، مهران و چزابه آماده سرویس‌دهی به زائران عزیز است، خاطرنشان کرد: طبق توافقی که با وزارت کشور و دولت عراق داشته‌ایم، مرز خسروی بازگشایی خواهد شد، البته از طرف مسئولین ایرانی و نیروی انتظامی این آمادگی وجود دارد و باید منتظر ماند که طرف عراقی آمادگی خود را اعلام کند.