شنبه 31 شهریور 1403

01 شهریور 1396

تبیین جایگاه حضرت زینب(س) در قالب برپایی برنامه‌های فرهنگی

رئیس شورای راهبری فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از تبیین جایگاه حضرت زینب(س) در قالب برگزاری نشست‌ها، پژوهش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی خبر داد.



لاله افتخاری، رئیس شورای راهبری فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی الاربعین اظهار کرد: سومین جلسه هیئت اندیشه‌ورزان شورای راهبری این کمیته با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد. در این جلسه برنامه‌ها و نشست‌های حوزه شعر و ادب، پژوهش‌ها و فعالیت‌هایی که از سوی بخش معاونت بانوان صورت می‌گیرد مصوب شد. 
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های یاد شده حول محور شعار امسال ستاد اربعین خواهد بود، گفت: «حب‌الله من احب حسینا» شعار امسال است که برنامه‌ها حول این محور انجام می‌شود. 
افتخاری افزود: کمیته پژوهشی و علمی معاونت بانوان طی این جلسه تشکیل و مقرر شد که مباحث همایش‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های محتوایی و علمی معاونت بانوان پیگیری شود. همچنین از ظرفیت استان‌های و مراکز مختلف کشور در این راستا بهره‌گیری خواهد شد.  
رئیس شورای راهبری فعالیت‌های بانوان کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: از جمله مراکزی که در این طرح به کار گرفته می‌شوند می‌توان به مساجد جامع و مراکزی که با مردم بیشتر تعامل دارند اشاره کرد. این اقدام به منظور گسترش فرهنگ اربعین و تبیین جایگاه حضرت زینب(س) و نقش بانوان صورت می‌گیرد.