شنبه 31 شهریور 1403

26 مرداد 1396

توجه به شهدای زن در طرح نائب‌الشهید

رئیس شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان از توجه به شهدای زن در طرح نائب‌الشهید طی اربعین امسال خبر داد.


لاله افتخاری، رئیس شورای راهبردی فعالیت‌های بانوان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی الاربعینبا اشاره به راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز و جلسات آنها که با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود، اظهار کرد: تشکیل گروه قرآن، عترت و نماز و گروه شاهد از سوی این هیئت پیشنهاد شده است. همچنین تشکیل گروه شعر و ادب و برنامه‌ریزی برگزاری شب شعر زن در آئینه حضرت زینب(س) از دیگر طرح‌های پیشنهادی بود. 
وی همچنین به تبلیغ در استان‌ها اشاره و عنوان کرد: اقدامات لازم در این راستا انجام شده است. طرح نائب‌الشهید از جمله موضوعاتی است که برای اربعین می‌توان به اجرا درآورد. 
افتخاری درباره اهمیت این طرح گفت: شهدا باید به عنوان یک الگوی دست‌یافتنی مطرح شوند. سفر اربعین، به نیابت از شهدا انجام می‌شود و این اقدام کوچکترین کاری است که در محضر شهدا می‌توان انجام داد. همچنین ما باید برای اشاعه فرهنگ شهید و شهادت که مورد تاکید و تائید مقام معظم رهبری نیز است تلاش کنیم.
وی اذعان کرد: در این جلسه بر لزوم به کارگیری همه توان در اجرای طرح نیابت از شهدا و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تاکید شد. همچنین قرار شد شهدای زن در این طرح مورد توجه ویژه قرار گیرند. پیگیری موکب‌های استانی برای اجرای برنامه نیابت از شهدا و دیگر برنامه‌های بانوان را می‌توان از دیگر مصوبات برشمرد.
افتخاری همچنین از اختصاص بخشی برای زنان و کودکان در طرح نائب‌الشهید در کانون همبستگی فرزندان شاهد خبر داد.