شنبه 31 شهریور 1403

22 مرداد 1396

سردار اشتری: تردد زائران اربعین آسان تر می شود

دکتر قاسم الاعرجی در حاشیه دیدار با سردار اشتری فرمانده ناجا افزود: مراسم زیارت اربعین سال گذشته خیلی خوب با توجه به همکاری بین دو کشور صورت گرفت اما امسال تصمیم گرفتیم که تسهیلات بیشتری برای زائران فراهم کنیم.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الاربعین به نقل از  خبرگزاری صدا وسیما، دکتر قاسم الاعرجی در حاشیه دیدار با سردار اشتری فرمانده ناجا افزود: مراسم زیارت اربعین سال گذشته خیلی خوب با توجه به همکاری بین دو کشور صورت گرفت اما امسال تصمیم گرفتیم که تسهیلات بیشتری برای زائران فراهم کنیم.
وی گفت: به همین خاطر تفاهم نامه ای را بین دو کشور امضا کردیم و در نظر داریم تمام گذرگاه های مرزی را با رعایت مسائل امنیتی بویژه در مرز خسروی باز کنیم.
وزیر کشور عراق افزود: سال گذشته دو میلیون و 400 هزار ویزا صادر شد که البته برخی به صورت غیر قانونی وارد عراق شدند اما امسال در نظر داریم به صورت قانونی ورود و خروج ها ساماندهی و به همه ویزا داده شود.
قاسم الاعرجی گفت: امسال بدون گذرنامه و ویزا ورود غیر ممکن است و بر حسب توافقی که میان طرفین صورت گرفته هیچ کس بدون مجوز قانونی بدون پاسپورت و ویزا نمی تواند وارد عراق شود.
وی افزود : از زائران درخواست می کنیم با رعایت مسائل قانونی کاری کنند و فرصت را از دشمن بگیرند.

 
سردار اشتری: تردد زائران اربعین آسان تر می شود
 
فرمانده نیروی انتظامی گفت : امسال تردد زائران اربعین حسینی به عراق را آسان تر خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در حاشیه دیدار وزیر کشور عراق و هیئت همراه در جمع خبرنگاران افزود: جلسه خوبی را با وزیر کشور عراق داشتیم و درباره تسهیل تردد زائران اباعبدالله الحسین (ع) در روز اربعین حسینی مباحثی مطرح شد که ان شاءالله با هماهنگی خوبی که بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق صورت خواهد گرفت تسهیلاتی فراهم خواهد شد.
وی افزود : با تفاهم نامه ای که منعقد شده است با همکاری پلیس ایران و پلیس عراق و مرزبانان کشور تردد زائران آسان تر خواهد شد و با رعایت تمام ضوابط و قوانین تسهیلات خوبی ایجاد خواهیم کرد.
وی گفت: حتماً زائران باید مدارک قانونی را همراه خود داشته باشند ضمن اینکه روی بازگشایی مرزهای جدید در این جلسه صحبت شده است و امیدواریم با بررسی هایی که صورت گرفته است ، به مرزهای رسمی ، مرزهای جدیدی از جمله مرز خسروی را برای تسهیل در تردد زائران اضافه کنیم.
سردار اشتری گفت : با توجه به بازدیدی که وزیر کشور عراق از توانمندی های پلیس ایران خواهد داشت این آمادگی را داریم که کار گروهی را برای تبادل اطلاعات بین پلیس ایران و عراق ایجاد کنیم هم از تجربیات پلیس عراق استفاده کنیم و هم تجربیات خود را به آنها انتقال دهیم.
وی افزود: اقدامات اولیه صورت گرفته است و امیدواریم این ارتباط باعث امنیت و آرامش بیشتر دو کشور شود و در اربعین حسینی زائران با هماهنگی بیشتر تردد کنند.