شنبه 31 شهریور 1403

16 مرداد 1396

طرح ارائه محصولات فرهنگی در قالب هدیه

نماینده بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) با اشاره به اینکه ارائه لوح فشرده و بروشور در مسیر پیاده‌روی اربعین مناسب نیست، از تهیه و ارائه محصولات فرهنگی در قالب هدیه،‌ به ویژه برای گروه سنی کودک و نوجوان خبر داد


حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی، نماینده بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا(عج) و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، درباره محصولات فرهنگی که در پیاده‌روری اربعین به زوار ارائه خواهد شد گفت: علیرغم اینکه نهادهای دولتی و مردمی طی سال گذشته با انگیزه به این حوزه ورود پیدا کردند،‌ ولی آسیب‌هایی وجود داشت که باید از آنها پرهیز کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته برخی از محصولات به شکل بروشور و لوح فشرده ارائه شدند. پیاده‌روی اربعین چنین محصولاتی را بر نمی‌تابد. بر همین اساس تولیدات را به سمت هدایا، آن هم برای کودکان پیش بردیم. برای مثال بادکنک،‌ کلاه، جاسوئیچی و وسایلی که جذاب باشند را در قالب هدیه به زوار کودک می‌دهیم تا انگیزه پیدا کنند.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به اینکه از این طریق می‌توان محتوای فرهنگی را روی محصولات پیاده‌سازی کرد، ادامه داد: تصمیم داریم که بیشتر به سوی هدایای فرهنگی پیش برویم. در سال گذشته همچنین تلاش کردیم که سه،‌ چهار مجموعه نمایشگاهی را در مرز ایران و در عراق ایجاد کنیم که به دلیل محدودیت خیلی موفق نبود.

وی گفت: اگر هماهنگی‌ها انجام شود، در سال جاری تلاش می‌کنیم که در مرزهای خروجی مهران و شلمچه،‌ همچنین مسیر نجف و کربلا، نمایشگاه‌هایی را برای عرضه هدایا برپا کنیم. در این راستا مجموعه تولید کننده محصولات فرهنگی را در داخل کشور شناسایی کرده‌ایم و امیدواریم که بتوانیم به این سمت و سو برویم که آنان را به سمت تولید هدایا سوق دهیم.

حجت‌الاسلام صالحی همچنین درباره نمایشگاه‌‌ها و اینکه آیا علاوه بر هدایا، آثار دیگری نیز در این رویداد ارائه می‌شود،‌ اظهار کرد: هر اثری که مرتبط با اربعین باشد،‌ در این نمایشگاه عرضه می‌شود. محصولات باید به هدیه تبدیل شوند. اربعین محل برپایی فروشگاه نیست و باید به سمت هدیه روی آوریم.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 20، 30 هزار بسته از مجموعه لوازم ایرانی ـ اسلامی با نگاه هدیه تولید شده بود،‌ افزود: این هدایا به کودکان عراقی داده شد و بازخورد بسیار خوبی داشت. حتی مبلغانی که برای کار تبلیغاتی به عراق می‌رفتند،‌ این هدایا را به دیگران می‌دادند و اثرات ماندگاری داشت.

حجت‌الاسلام صالحی همچنین از فلش‌هایی که برای هدیه دادن تهیه شده بودند یاد کرد و ادامه داد: سعی داریم این طرح را توسعه دهیم و بانیان را برای تهیه هزینه این محصولات با طرح همراه کنیم. در سال گذشته هدیه هزار تومانی تا ده هزار تومانی داشتیم. لوازم تحریر هم با بهای سه هزار تومان تهیه شده بودند.

وی درباره ارائه آثار مکتوب نیست عنوان کرد: اگر امسال اثر مناسبی داشته باشیم به این حوزه ورود پیدا می‌کنیم.