شنبه 31 شهریور 1403

12 مرداد 1396

حضور رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام در نشست ستاد فرهنگی اربعین حسینی

به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مراسم اربعین با حوزه رسانه و همچنین تبیین سیاست ها و راهبردهای رسانه ای اربعین 96، حجت الاسلام والمسلمین کریمیان رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام در جلسه ستاد فرهنگی اربعین حسینی شرکت کردند


به گزارش خبرنگار پورتال الاربعین این جلسه به عنوان هفتمین جلسه ستاد که در تهران در روز چهارشنبه یازدهم مرداد در حال برگزاری بود. با دعوت از رئیس کمیته رسانه ستاد مرکزی اربعین مسائل و زمینه های همکاری و ضرورت هماهنگی بین حوزه های مشترک رسانه و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین کریمیان عضو شورای راهبردی ستاد مرکزی اربعین در این نشست از کمیته فرهنگی به عنوان منظم ترین، جدی ترین و موفق ترین و پرتلاش ترین کمیته ستاد مرکزی اربعین یاد کردند و از تدوین و ارائه و تصویب سیاست ها و راهبردهای فرهنگی در شورای رهبردی و شورای بین الملل دفتر مقام معظم رهبری به عنوان اقدامی شایسته یاد کردند و به تبیین سیاست های رسانه ای اربعین 96 پرداختند. و بر همکاری و هماهنگی حوزه فرهنگی و رسانه ای تاکید کردند و از پشتیبانی و انعکاس بهنگام و صحیح برنامه های فرهنگی از طریق رسانه ها همانند سال قبل حمایت کردند.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های جهان اسلام بیان داشت در اربعین 95 روزانه حدود 450 گزارش از 45 پایگاه رسانه ای ایجاد شده از سوی اتحادیه انجام گرفته که یک رکورد در اطلاع رسانی محسوب می شود. وی یاد آور شد که در اربعین سال گذشته بیش از 1200 خبرنگار از سراسر جهان با هماهنگی اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق و جهان اسلام برای تهیه خبر و گزارش به عراق سفر کردند که حضور این حجم از اصحاب رسانه امری بی نظیر یا کم نظیر در نوع خود می باشد.

ایشان همکاری در پخش زنده برخی برنامه های مراسم اربعین 95 را از طریق شبکه های صداوسیما، از اقدام های خوب اربعین سال 95 برشمرد و خواستار برنامه ریزی بهنگام و هماهنگی بین حوزه های مرتبط جهت انعکاس درست مراسم بزرگ اربعین شد

به گزارش خبرنگار الاربعین در این نشست حجت الاسلام والمسلمین اباذری رئیس ستاد فرهنگی اربعین و احمدی رئیس کمیته فرهنگی اربعین در ایران از پشتیبانی ها و مساعدت ها و همکاری های بی دریغ اتحادیه در انعکاس و بازتاب برنامه های فرهنگی مراسم اربعین 95 تقدیر کردند.