شنبه 31 شهریور 1403

02 مرداد 1396

نشست ستاد فرهنگی اربعین حسینی در عراق با حضور سفیر و کاردار جمهوری اسلامی ایران در عراق

به منظور بررسی برنامه‌ها فرهنگی، تبلیغی و آموزشی اربعین ۹۶ زایران ایرانی در عراق جلسه ستاد فرهنگی اربعین حسینی صبح روز یکشنبه اول مرداد در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با حضور اقای دکنر مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق و چند تن از مسولان سفارت برگزار شد


به گزارش کمیته فرهنگی اربعین در این نشست که به مدت دو ساعت به طول انجامید هر یک از مسولان بخشها گزارشی از آخرین اقدامات ارایه کردند و در ادامه سفیر جمهوری اسلامی ایران و رییس ستاد اربعین حسینی در عراق بر اهمیت کار فرهنگی و فرهنگ سازی با آموزش در حوزه ای مختلف تایید کردند. دکتر مسجدی با ابراز رضایت از اقدامات و تدابیر و پیشرفت امور در حوزه فرهنگی، خواستار رعایت سیاستهای ستاد و توصیه های مراجع عظام  و قوانین و مقررات دولتین ایران و عراق شدند. در این نشست حجت الاسلام والمسلمین اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد  گزارشی از گروهای عضو ستاد و همچنین همکاریها فیمابین بین دستگاه ها و نهادها دولتی و عمومی و مردمی ارایه کردند. 

حجةالاسلام احمدی از بعثه مقام معظم رهبری و عضو  ستاد مرکزی اربعین کشور نیز با اشاره به تصویب و ابلاغ سیاستها و راهبردها ی فرهنگی اربعین در ستاد مرکزی به اصول و راهبردها ی فرهنگی و آموزشی اربعین ۹۶ پرداختند.